Onderwerp: Stapeltaart ongeschonden stapelen
Hoe stapelen jullie een stapeltaart zonder dat je het blijft zien aan de randjes? Want je moet 'm toch oppakken en dat zie je lijkt mij aan de onderkant/zijkant.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Stapeltaart ongeschonden stapelen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe stapelen jullie een stapeltaart zonder dat je het blijft zien aan de randjes? Want je moet 'm toch oppakken en dat zie je lijkt mij aan de onderkant/zijkant.
Een heel groot paletmes eronder en dan met je hand eronder en op zijn plek zetten.
Ik heb een grote cirkelvormige dunne metalen plaat (zeg maar een taartkarton maar dan van metaal) die ik hiervoor gebruik.
En ik werk de randen pas af als ze gestapeld zijn, niet daarvoor al.
Ik pak taarten ook altijd op met een paletmes maar soms krult het fondant dan een beetje op aan de randen als ik het mes eronderuit trek.
Er moeten linten om de randen komen, en ik ben bang dat als ik dat op lokatie doe het niet lukt..
eerst ff in de koelkast zetten, dan wordt de fondant iets harder en kan je hem heel makkelijk verplaasten, soms doe ik het wel eens met mijn handen nog iets verschuiven, merk en zie je niets van dan. ook geen vinger of handdeuken o.i.d.
heb een keer gezien dat ze de taart bekleedde op stroken bakpapier. die stroken lagen rondom de taart, zo kon je makkelijk je paletmes eronder zetten, zonder de rand te beschadigen. ook zag ik in dat filmpje dat ze de dowels een stukje uit de taart lieten steken, het taartje erop zetten en dan langzaam naar beneden begeleiden. heb het zelf nog niet geprobeerd, maar zag er heel simpel uit. de randen hoeven dan ook niet gemaskeerd te worden met wat dan ook. weet niet meer van wie het filmpje was, maar stond op youtube.
misschien heb je hier iets aan.
succes
Ik pak de taart gewoon voorzichtig aan de zijkanten vast met mijn platte hand. Is tot nu toe altijd goed gegaan...maar een oepsmoment ligt op de loer
Wel een foto maken dan he Kadohke
Dat durf ik niet, met mijn handen de taart vastpakken. Vooral niet omdat het een 30 bij 30 vierkante taart is..
Ik ga het maar gewoon met een flink mes proberen dan, en eerst even in de koelkast zetten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Stapeltaart ongeschonden stapelen