1

Onderwerp: Wilton Icing....

Hallo allemaal,

Ik heb een keer een soort spuitbusje gekocht van Wilton Icing, met 5 verschillende spuitmondjes er bij.
Opzich werkt het wel, maar is het altijd zo dat de icing niet helemaal droog/hard wordt? Je hoeft je kiezen er niet op te breken, maar echt hard wordt het ook niet... Is dit normaal?

Groetjes een startertje

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

2

Re: Wilton Icing....

Die icing in de tubes wordt inderdaad niet hard, dat komt omdat het icing is met wat plantaardig vet erin. Maak je zelf icing dan wordt het wel keihard, inderdaad haast te hard om te eten. Dit is wel een voorwaarde als je met icing dingen wil maken die ook echt 'in vorm' moeten blijven, zoals een tiara, krullen die rechtop moeten blijven staan e.d.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Dus als ik gewoon zelf icing maak komt het wel goed? Dan ga ik is opzoek naar een geschikt recept! Bedankt voor je tip.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

4

Ook hoi allemaal,

Ik heb ook icing van Wilton, maar dan in een pot. Wordt die wel goed hard of ook niet. Ik wil namelijk een tiara (proberen te :) ) spuiten. Doe ik er dan goed aan om die icing te gebruiken of kan ik beter de royal-icing  van de webshop maken.

Alvast bedankt.
gr,
Mariska

5 Laatst bewerkt door emmy635 (29-06-2009 13:20)

ik heb royal icing in een pot uit de webshop chocolade en witte en een grote pot.
deze harde niet uit.
heb sinds een paar dagen de mix en deze hard goed uit.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

6

thanx voor de tip :thumb: . Ik ga dan maar voor safe en maak de mix.

gr,
Maris.

7

De mix kan goed uitharden, ik gebruik voor sier spuitwerk op de taart wel iets meer water, zo wordt het buitenste laagje net knapperig maar is het nog wel super te eten. Das wel het mooie aan de mix, gebruik je meer suiker dan kan je er inderdaad tiara's enz van maken.(en breek je bewijs van spreken je tanden op dat spul)

Avalon's magical cakes

8

Kaatje2 schreef:

Dus als ik gewoon zelf icing maak komt het wel goed? Dan ga ik is opzoek naar een geschikt recept! Bedankt voor je tip.

twee eiwitten, een eetlepel citroensap, dopje smaakstof naar keuze en een pondje poedersuiker. Succes!!

groetjes Syl