1

Onderwerp: Iemand ervaring? (perfect pearls mold)

Is er iemand die praktische ervaring heeft met de mold van first impressions? Het gaat om de perfect pearls. Ik zit echt met grote vraagtekens boven m'n hoofd :S hoe ik in hemelsnaam een mooie parelketting eruit krijg zonder dat het in 73 aparte kraaltjes eruit komt...

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: Iemand ervaring? (perfect pearls mold)

Niet teveel erin stoppen, goed, heel goed aandrukken, de restjes die er nu uitpiepen eraf halen, voorzichtig open maken, met een mesje langs de parels snijden, zodat het een mooi recht lijntje wordt en dan voorzichtig de parels eruit halen. Hoop dat je het snapt. Succes.

3 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (21-01-2009 14:57)

dat heeft de taartenfee (kraampje boven) mijn teovallig zaterdag (DCE) uitgelegd...

vullen, 10 min in de vriezer en dan schijn je hem er zo uit te kunnen halen! geen praktische ervaring, maar misschien dat je er iets aan hebt

4

linda1 schreef:

Niet teveel erin stoppen, goed, heel goed aandrukken, de restjes die er nu uitpiepen eraf halen, voorzichtig open maken, met een mesje langs de parels snijden, zodat het een mooi recht lijntje wordt en dan voorzichtig de parels eruit halen. Hoop dat je het snapt. Succes.

Linda, met een mesje erlangs? Dan gaat je mal eraan.... :S Toch?

5

Ik denk dat Linda spreekt op de beadcutter..:))

Groetjes.....Laura

6

Ik heb op internet een filmpje gezien, daar stopte die mw eerst een potlood in de mold, die precies erin past, dan gaat ze een lint rollen die net zo dik is als het potlood, dan stopt ze hem erin, duwd goed aan, snijd de rest eraf met een scherpmesje, keert hem om, trekt hem een beetje open, en dan kun je hem schijnbaar zo eruit halen. Heb ze zelf ook, maar nog niet geprobeerd.

Succes!

Groetjes.....Laura

7

Inderdaad eventjes in de vriezer leggen en dan de mold omdraaien en een beetje opentrekken, dan 'valt' de ketting eruit.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Volgens mij is dit het filmpje waar Laura het over heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=M_3__KwnXQ0

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

Ik heb wel eens meer filmpjes van haar gezien. Ze legt dingen wel goed uit :)
Tis wel een beetje grappig mens, die nagels en altijd mooie jurkjes aan.
Hoe ze op het eind tada zegt moet ik ook wel om lachen.

10 Laatst bewerkt door Carin (22-01-2009 09:42)

Met een mesje zou ik niet doen op een First Impressions Mold :s.
Dat kan wel prima met een beadcutter :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Ria (M.C.) schreef:

Volgens mij is dit het filmpje waar Laura het over heeft:

http://www.youtube.com/watch?v=M_3__KwnXQ0

Ria, wat ben je toch een held op 't www met al je filmpjes, how-to's en links.

Iedereen bedankt voor de reacties, die vraagtekens boven m'n hoofd zijn verdwenen hoor!!!! *)

12

Carin schreef:

Met een mesje zou ik niet doen op een First Impressions Mold :s.
Dat kan wel prima met een beadcutter :)

Ik heb idd de beadcutter en niet die mold.

13

wat is nou beter een pearlmold, en welke?

Of een beadcutter. en welke?

:)

14

Nou, nog even een enthousiaste reactie van mij, 'k ben helemaal blij want de parelketting werkt gew

15

Het werkt geweldig, ik smeer hem in met crisco, worstje van wat dan ook erin, overtollige erafsnijden, beetje kneden, bovenaan openduwen, steeds verder en je hebt echt prachtige parels! Ik laat het op mijn werkblad vallen licht ingesmeerd met aardappelzetmeel!

16

Waar kun je die pearlmold kopen?

En welke is pearlmold is het beste in gebruik?

17

birgitta ik zal je even mailen

18

ik heb het ook geprobeerd nav van het filmpje. (ria bedankt!!!!) en het werkt gelijk stukken beter hoor....Wel raar eigenlijk dat er geen instructie bij zit als je ze zulke dingen koopt.  Ik heb ook nog de baby en een setje met kleine strikje. Nou geen idee hoe ik sommige van die strikjes voor elkaar moet krijgen hoor.. Sommige zijn zo ondiep daar blijft het nooit inliggen. oefenen oefenen oefenen. Zullen we maar zegguh

19

Ik ben ook benieuwd waar je die kan kopen. Ziet er leuk uit.

20

De mold die ik heb is van First Impressions, die zie je ook op 't filmpje.
Die is via verschillende webshops te bestellen, ik weet eigenlijk niet of ik die mag vermelden... Ik doe 't wel, als 't niet mag wordt 't door Marianne er wel afgehaald ;)  Ze zijn (voor zover ik weet) te bestellen bij creacake, bij Taart en Decoratie en Bien krijgt ze binnenkort ook. 
'k Vind 't echt een aanrader!

21

Renaatje schreef:

De mold die ik heb is van First Impressions, die zie je ook op 't filmpje.
Die is via verschillende webshops te bestellen, ik weet eigenlijk niet of ik die mag vermelden... Ik doe 't wel, als 't niet mag wordt 't door Marianne er wel afgehaald ;)  Ze zijn (voor zover ik weet) te bestellen bij creacake, bij Taart en Decoratie en Bien krijgt ze binnenkort ook. 
'k Vind 't echt een aanrader!

Dank je, dan ga ik daar eens kijken.

22

Renaatje schreef:

Die is via verschillende webshops te bestellen, ik weet eigenlijk niet of ik die mag vermelden... Ik doe 't wel, als 't niet mag wordt 't door Marianne er wel afgehaald ;)

Nou da's lekker dan.... :S ;)

Je kunt natuurlijk ook

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

23

Marianne schreef:
Renaatje schreef:

Die is via verschillende webshops te bestellen, ik weet eigenlijk niet of ik die mag vermelden... Ik doe 't wel, als 't niet mag wordt 't door Marianne er wel afgehaald ;)

Nou da's lekker dan.... :S ;)

Je kunt natuurlijk ook

24

Ria heel erg bedankt voor het filmpje!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

25 Laatst bewerkt door zoeteke (24-01-2009 08:54)

Maar ik vraag me dus af,is die mould eenvoudiger dan die beadcutter?Ik overweeg een aankoop .Welke maat neem je beter?
Idd zo een filmpje maakt alles veel duidelijker.Zou er ook van die andere mallekes filmpjes bestaan,want als je voor elke mal een workshop moet volgen ?

Berichten [ 25 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Iemand ervaring? (perfect pearls mold)