1

Onderwerp: hmm 1e kapsel niet zoals verwacht

Na hier 2 weken te hebben rondgesnuffeld en morgen mijn 1e taartworkshop voor puzzelplaatje te hebben dacht ik vandaag ik zal eens een kapsel bakken...

Dat viel tegen...tenminste hoe die uit de oven komt.

Heb recept van hier gebruikt. 5 eieren met 150 g suiker gekopt in de kenny (eieren in warm water gehad) zo'n 12 min geklopt, toen zag het er erg schuimig en lichtgeel uit. Daarna 125 g (had alleen geen zeef) bloem en 25 g maizena erdoor gespatteld.

35 min in de oven op 180 graden. Toen was ie al gaar.

Nu is ie maar 3 cm hoog!!!! Erg bruin aan de bovenkant, en heeft van binnen allemaal luchtbelletjes (geen idee of dit hoort).

Wat is er nu verkeerd gegaan??? Bakvorm was tot de helft gevuld, dat is denk sowieso te weinig?? Maar verder...

Wie heeft er tips en suggesties?

Groetjes Lianne

2

Re: hmm 1e kapsel niet zoals verwacht

De deeg moet er wit uit zien.

Ik heb in het begin ook met dat recept gebakken, en 4 taarten kunnen weg gooien.

Ik bak nog niet zo veel, dus heb ik de Moskovisch biscuitmix gehaald bij de aveve.

En wolla, een taart van wel 8 cm hoog :)

3

Zeven is toch wel heel belangrijk. Wordt het luchtiger van.
En dat recept, daar krijg ik hem ook niet hoger van. Luchtbelletjes horen er niet in.
Probeer dit recept eens, dan krijg ik hem 6 cm hoog.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=37418
succes

4

bedankt voor de tips. Ga er nu weer 1 proberen met die link van jou witje! heb net even geshopt, waaronder een zeef....

5

net weer een klaar en nu 6 centimeter. alleen hij kwam erg slecht uit de vorm helaas... nou ja blijven oefenen maar he.

6

Ik heb gister ook voor het eerst bisquitdeeg gemaakt en daarvan was de bovenkant na een half uur zwart.
De rest was helemaal goed dus ik heb de bovenkant er maar gewoon afgesneden.
Hij was wel erg hoog, helemaal tot de bovenkant van het bakblik.

7

Ik gebruik dit recept ook altijd en ze zijn tot nu toe altijd gelukt (en ik heb er al heel wat gebakken). Soms moet je even de temperatuur van je oven aanpassen. In mijn oven moet ik ze dus 45 min op 160 graden bakken. Wil ik de biscuits nog hoger dan plak ik aan de binnenkant van de vorm wat bakpapier zodat je rand hoger wordt. De ene oven is de andere niet maar oefening baart kunst hoor.

Groetjes Fatima

Ik heb ook van alles geprobeert en nu gebruik ik per ei 30 gr suiker en 30 gr bloem. de eieren leg ik eerst in warm water, daarna klop ik die een paar minuten alleen dan de suiker erbij, nog 10 min kloppen en daarna de bloem er doorheen spatelen en  sinds ik dat doe gaat het goed. Ik gebruik dus geen maizena meer.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

9

Maaikje2 schreef:

Ik heb gister ook voor het eerst bisquitdeeg gemaakt en daarvan was de bovenkant na een half uur zwart.
De rest was helemaal goed dus ik heb de bovenkant er maar gewoon afgesneden.
Hij was wel erg hoog, helemaal tot de bovenkant van het bakblik.

Dan had je hem waarschijnlijk te hoog in de oven staan.
Hij moet ik het midden. En als je dat al gedaan had, zou ik de volgende keer nog net iets lager proberen.