1

Onderwerp: flower paste spoed!!!

hoi hoi

ik was van plan om voor de dooptaart voor mijn zoontje aanstaande zondag flower paste te gebruiken....dacht ik alles in huis te hebben heb ik geen tylose :grr:  mijn vraag is dit echt nodig en kan dit niet zonder??. Ik wil er namelijk rozen mee maken ???
Of kan ik ook iets vervangends gebruiken??? behalve gum tragacanth want dat heb ik ook niet :(

alvast bedankt!!

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: flower paste spoed!!!

Hoi,

Als je flower past gebruikt voor het maken van roosjes (bloemen) heb je helemaal geen tylose nodig. Flowerpast kun je namelijk heel dun uitrollen (ideaal voor het maken van bloemen) en wanneer je het laat drogen hard het vanzelf, dus geen tylose nodig. Let op misschien is het wel handig om vet (crisco oid) te gebruiken tegen het eventueel plakken.
Tylose gebruik je bij marsepein of fondant (voor het maken van boerseer creaties). Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!!

groetjes,

3

Als je flower paste in huis hebt hoef je geen tylose meer toe te voegen inderdaad. Als je zelf flower paste wilt maken is het wel nodig en zou ik even kijken of je bij een medebakster terecht kan...

Mijn website: Presentaart

4

ik wou het inderdaad zelf maken met het recept van deze site

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl