1

Onderwerp: stapelen tot hoeveel personen?

Ik heb binnenkort een aantal gesprekken met een paar bruidsparen. Zij willen allemaal graag een stapeltaart. Ik heb alleen nog maar gestapeld tot 2 lagen, dus nu vroeg ik me af tot hoeveel lagen je kan stapelen en voor welk maximum aantal personen dit kan? Zou je bijvoorbeeld een stapel kunnen maken voor 80 personen om maar een voorbeeld te noemen?

Graag hoor ik jullie reacties.
Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door evamaria (20-01-2009 10:47)

Re: stapelen tot hoeveel personen?

:) ik denk dat het wel kan, als je de tabel erbij pakt:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

en je neemt de ronde taarten: 35, 30, 25, 20
dan heb je 33+24+17+11 =85 personen
dan heb je wel een flinke taart van 4 lagen, maar het kan op zich wel..., je kan ook nog beginnen bij 40 cm of er nog een taartje van 15 cm bovenop zetten (allebei lijkt me veel, want dan heb je een taart van 6 lagen!)
succes :)

3

Ik heb al eens een bruidstaart gemaakt voor rond de 100 personen (weet niet meer het precieze aantal). Dat waren vierkante taarten van 32x32, 28x28, 24x24 en 20x20. Ik heb ze als 2 stapeltaarten vervoerd en op locatie op elkaar gezet. Was heel goed te doen!
Succes.

4 Laatst bewerkt door chadyl (23-01-2009 14:23)

Petr@ schreef:

Ik heb al eens een bruidstaart gemaakt voor rond de 100 personen (weet niet meer het precieze aantal). Dat waren vierkante taarten van 32x32, 28x28, 24x24 en 20x20. Ik heb ze als 2 stapeltaarten vervoerd en op locatie op elkaar gezet. Was heel goed te doen!
Succes.

Vierkant leek mij ook beter, maar ze willen perse een ronde stapel...

5

evamaria schreef:

:) ik denk dat het wel kan, als je de tabel erbij pakt:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Tabellen

en je neemt de ronde taarten: 35, 30, 25, 20
dan heb je 33+24+17+11 =85 personen
dan heb je wel een flinke taart van 4 lagen, maar het kan op zich wel..., je kan ook nog beginnen bij 40 cm of er nog een taartje van 15 cm bovenop zetten (allebei lijkt me veel, want dan heb je een taart van 6 lagen!)
succes :)

Dank jullie wel voor het meedenken!

Hey die tabel kende ik nog niet, handig!
dan zou het inderdaad wel moeten lukken ja.
Kan ik dan het beste 1 grote douwel in het midden gebruiken en dan verder tussen iedere laag weer losse douwels op de kartonnetjes ?

6

Ik heb weleens een taart gemaakt (samen met Wendy uit Amsterdam van Sugarlicious ;)) voor 180 personen ofzoiets (weet niet meer precies). Dat was wel een vierkante: 40 cm, 35, 30, 25 en 20 cm.

Een ronde zou je kunnen doen: 35, 30, 25, 20 en 15 cm bijvoorbeeld. Dan kom ik op ongeveer 90 personen. Ik heb zelf ook nog een 40 cm rond, dan zou je zelfs tot 132 personen kunnen gaan.

Mijn website: Presentaart

7

Ik moet alleen wel zeggen: als je nog maar 2 hoog hebt gestapeld zou ik niet ineens 6 hoog gaan stapelen voor een bruidstaart... :S

Mijn website: Presentaart

8

mascha schreef:

Ik moet alleen wel zeggen: als je nog maar 2 hoog hebt gestapeld zou ik niet ineens 6 hoog gaan stapelen voor een bruidstaart... :S

:-D dat leek mijzelf ook niet zo'n goed idee, maar wil wel voordat ik iets aanneem een paar keer gaan oefenen en dan kijken hoe het gaat en dan afhankelijk daarvan wel of niet zo'n klus aannemen.

Bedankt voor jullie tips!