1

Onderwerp: Kroon lukt niet, iemand tips?

Heb voor de taart van Anouk 2 weken geleden een kroontje gemaakt en dat ging me vrij makkelijk af.
Nu moet ik dit weekend dezelfde kroon 2 keer maken alleen dan ook 2 keer zo groot, en nu lukt het me van geen meter meer :mad:

Ik heb een pot bekleed met bakpapier en daar wil ik hem omheen buigen, maar het lukt me telkens niet om hem daar fatsoenlijk omheen te krijgen.
Heb net ook geprobeerd om eerst de lap eromheen te buigen en vast te maken en daarna met een uitsteker de punten te maken, maar dat ging natuurlijk ook niet....

Wie heeft er eerder een grote kroon gemaakt en misschien nog tips voor mij?
Na 4 dagen proberen ben ik het wel een beetje zat eerlijk gezegd....

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

2

Re: Kroon lukt niet, iemand tips?

Heb je er tylose doorheen gedaan, zodat het wat steviger wordt?

3

linda1 schreef:

Heb je er tylose doorheen gedaan, zodat het wat steviger wordt?

:Y

Heb er inmiddels 1 klaar, denk dat ik de fondant toch wat te dun uitgerold had om 2 kroontjes van dezelfde kleur te krijgen.
Nu wordt het 1 paarse en 1 roze kroon.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

4

ik had vandaag ook een kroon-gevecht, en inderdaad wat minder dun uitrollen hielp heel erg :)
fijn dat het alsnog gelukt is :)