1

Onderwerp: boetseren van shaun de sheep

Even een paar vraagjes. Ik boetseer eigenlijk nooit, maar er werd mij gevraagd een schaap te boetseren, Shaun the sheep heet ie.

Het is een schaap met een zwarte kop en hoog op de poten staand. Ik wil dat wel proberen. Maar ik heb alleen marsefond in huis, kan je daarmee ook goed boetseren. Hij wil het wel later opeten, moet ik er dan wel tylose indoen, is het dan nog wel eetbaar? En voor die poten, het schaap staat hoog op zijn poten. Hoe kan ik dat het beste doen, met sateprikkers omkleden met marsefond?

Zal ff de site erbij zitten, kunnen jullie de schaapjes zien, zien er wel heel leuk uit.

www.shaunthesheep.com

2

Re: boetseren van shaun de sheep

Wat een grappige schaapjes. Ik ben heel erg benieuwd naar hoe de jouwe gaan worden. Tips voor het boetseren kan ik je helaas niet geven maar ik kan je wel succes wensen.

3

Je kan voor de poten het beste er wat in steken ja. Er zijn mensen die erg tegen prikkers zijn maar ik zweer erbij want het werkt tenminste goed ;)
Spagetti kan trouwens ook.
Het schaap (vacht) kun je bewerken met zo'n douchespons, dat plastic spul waarvan vroeger (misschien nu nog?) de zakjes van de knikkers gemaakt waren. Dan krijg je dat "rommelige" effect. Natuurlijk niet

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

je kan het schaap ook laten zitten, dan hoeft dat lijfje niet op de pootjes te rusten en kan het mss zonder prikkers.

5

Ja dat kan ook. Had ik niet eens aan gedacht. Laat je hem gewoon wijdpoots in het gras zitten :lol:

Groetjes, Carin

6

Bedankt voor de tips, maar dan blijf ik nog met 1 vraagje zitten, omdat deze persoon het toch wil opeten, kan ik er dan tylose doorheen doen en is dat noodzakelijk, liever doe ik het namelijk niet. En kan ik het nu beter met marsepein doen of marsefond, marsefond heb ik kant en klaar in huis.

7

Ik boetseer altijd met marsepein. Zonder tylose normaal gesproken, tenzij het iets heel instabiels is. Shaun lijkt me niet onder de noemer instabiel vallen :D.

Groetjes, Carin

8

Carin schreef:

Ik boetseer altijd met marsepein. Zonder tylose normaal gesproken, tenzij het iets heel instabiels is. Shaun lijkt me niet onder de noemer instabiel vallen :D.

Oke bedankt, dan ga ik dat gewoon proberen.

9

Shaun is zzoooooo leuk. IK wil m ook nog es proberen..gewoon voor de lol. Heerlijk filmpje.
Maarre...Shaun is t leuks als ie wijdpoots op t gras ligt, of zit/hangt op n manier waarop een schaap dat nooit zou doen....

SUcces..en ik ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat

10

chokoala schreef:

Shaun is zzoooooo leuk. IK wil m ook nog es proberen..gewoon voor de lol. Heerlijk filmpje.
Maarre...Shaun is t leuks als ie wijdpoots op t gras ligt, of zit/hangt op n manier waarop een schaap dat nooit zou doen....

SUcces..en ik ben zeer nieuwsgierig naar het resultaat

Nou hou de parade volgende week denk ik dan maar in de gaten, heb eerst nog een paar taarten, maar ben zo benieuwd of het lukt dat het denk ik volgende week wel boetseren wordt.