26

Re: Waar haal ik Lemon Curd?

@ sjakki40

dankjewel ik ga het vanmiddag meteen maken

27

spooky schreef:

@ sjakki40

dankjewel ik ga het vanmiddag meteen maken

ben benieuwd of je er ook zo enthousiast over bent!?!

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

28

Nou inmiddels alle winkels hier in geleen af geweest of afgebeld, nergens lemoncurd. Niet bij AH, Jan Linders, Super de boer, C1000. Bij de Plus hebben ze wel lemon jelly, maar weet niet of dit hetzelfde is?

Misschien dat ik nog ff bij de boerenbond langs ga, moet ik toch nog ff heen.

Veel liefs Rafaëla

29

Nou idd Rafaella...alleen de Super de Boer op Brouwhorst heeft hem kennelijk volgens Wendy ;) dus ik stuur mn vent erop af vrijdag hahaha even 2 potjes Lemon Curd halen :D

~I Make: Angel Food Cakes~

30

ik heb het gemaakt gister en het is echt super makkelijk ik moet het alleen nog gebruiken maar dat doe ik binnekort.

31 Laatst bewerkt door Angels (22-01-2009 11:12)

Ik heb de Lemon Curd bij de AH in Rotterdam gehaald en ook al gebruikt, het is een soort van jam inderdaad, maar dan zonder grote fruitstukken zoals in gewone jam. Smaakt lekker fris en erg citroenig in een taart. Ik heb het toen gebruikt met een vanille botercreme als tweede laag en het was zeker goed te doen. Taart was zo op.... Als er meer mensen zijn die een potje Lemon Curd willen hebben, kan ik wel een zooi potten ophalen bij de AH en eventueel doorsturen? Ik zal wel eerst even kijken of ze het nu nog hebben, want het was met de feestdagen dat ik mijn potje had gekocht.

Laat maar weten!

Angels

32

Ik haal hem bij de Delhaize (Belgie)

33

Jumbo heeft het echt hoor. Mijn man heeft het voor me gehaald bij de Jumbo in Hellevoetsluis. Denk dat de andere Jumbos het ook hebben.

34

En in Noord-Holland? Want Jumbo hebben we hier niet in de buurt.

Creatieve groetjes van Diana

35

Diana1970 schreef:

En in Noord-Holland? Want Jumbo hebben we hier niet in de buurt.

Forget it :( Tenminste, tijdje terug was het slecht te vinden, ik heb het mams laten meebrengen uit Limburg.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

36 Laatst bewerkt door AngelCakes (22-01-2009 13:08)

Keksi schreef:

Jumbo heeft het echt hoor. Mijn man heeft het voor me gehaald bij de Jumbo in Hellevoetsluis. Denk dat de andere Jumbos het ook hebben.

Niet in iedere Jumbo hebben ze dat hoor...hier in Helmond hebben ze het niet bij de Jumbo bv...hangt echt van vestiging af denk ik dan :S

Maar ik heb net gebeld naar de Jumbo ze kunnen hem dus wel bestellen maar dan duurt het 1,5 tot 2 weken voordat ie geleverd wordt EN ik moet dan langs om papieren in te vullen :S nou dan maar naar Brouwhorst hoor naar de Super de Boer...

37

EINDELIJK! Ik heb nu 2 potten Lemon Curd van Chivers dan eindelijk! :) Mijn vriend was ineens zo lief geweest om naar de enige supermarkt van Helmond te rijden om ze te halen als verrassing ;) 't ziet er wel wat gelei/waterig uit maar ik ben benieuwd :) morgen maar weer 's bakken :) De citroenkwarktaart staat al klaar in de koelkast om in een taart te mogen samen met de Lemon Curd :D

38

Hihihii, toevallig zeg Angelcakes. Ik heb hem ook. Mijn man heeft hem net meegenomen. Ze hadden hem wel bij de AH in Beek, daar is hij speciaal voor mij naar toe gereden. Lief he. Het is dus per winkel verschillend, ligt idd net aan hun assortiment. Mijn biscuitje is al klaar en de citroenkwartaart staat te wachten in de ijskast. Ik ga nu mijn eerste keer boetseren. Ben benieuwd.

Nog ff een vraagje. Smeer ik de lemoncurd in een aparte laag en kan je er ook mee afsmeren. Meen dat ik dat ergens had gelezen, maar meende ook te lezen dat jeniet mag afsmeren met producten waar water in zit, ivm smelten mmf?

Veel liefs Rafaëla

39

Rafaela dat is idd errrrg toevallig! haha jaaaa lief he ;) Afsmeren met Lemon Curd? hmmz als er iets van water zit en ik meen dat te hebben gelezen dan zou ik het zeker niet aanraden anders gaat je MMF/Fondant of Marsepein smelten namelijk....enne over die aparte laag Lemon Curd...het is natuurlijk wat je zelf het lekkerst vind :) Ik denk dat ik 1 laag met citroenkwarktaart doe en dan een tweede laag Lemon Curd volgens mij is dat lekker fris :D

40

eindelijk heb ik een taart gemaakt met dit als vulling en het smaakte superlekker en het was nog makkelijk te maken ook.
@sjakkie40 heel erg bedankt