1

Onderwerp: combi magnetron bakkers!!!

help ik zit al een paar dagen dat bij grotere vormen, mijn kapsel op zich wel goed wordt alleen heb ik iedere keer een harde niet gare korst aan de onderkant.

heb gisteren een speciaal rooster besteld. misschien dat ie dan meer warmte krijgt aan de onder kant.

hebben jullie dat ook? of hebben jullie een oplossing?

spay hem in met baukje anti-aanbak

help ben de wanhoop nabij hihiihih

2

Re: combi magnetron bakkers!!!

Zet je hem normaal zo op het draaiplateau dan?
Ik zet hem altijd op een rooster (zo'n 10 cm hoog gok ik) en dat gaat altijd prima.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (17-09-2007 07:55)

Ik heb het normaal niet maar een tijd terug heb ik het bij drie taarten wel gehad....
Gebruikte toen een mix waarbij de aanwijzing op de verpakking heel erg precies moest worden aangehouden bleek later. Dus waarschijnlijk mixte ik gewoon te lang.

Nu gebruik ik andere mix en gaat het weer goed.
De webshop verkoopt sinds kort ook een mix met verbeterd recept vertelde Inge (dus daarmee zou het ook niet meer mis moeten kunnen gaan)

En bij mij staat het blik ook op een rooster op het draaiplateau en ik bak op 175

4 Laatst bewerkt door Zusjes (17-09-2007 10:53)

Ik bak ook met combi, altijd op een rooster, en moet altijd uitkijken dat de onderkant niet te donker wordt ;) Heb je hem wel op de heteluchtstand staan? Ik bak hem dan op 175 graden en dan zo'n 5 - 10 minuten korter dan op de beschrijving staat.

5 Laatst bewerkt door Sarakim (17-09-2007 13:01)

Ik geloof dat ik echt m'n handjes dicht mag knijpen met mijn combietje. Heb er nog nooti aanbaksels in gehad, en ben nooit zo secuur met baktijden en temperaturen...Ze komen er waanzinnig goed uit, zowel biscuit als echt roomcakes.

Ik heb bij de piece of cake de tip gekregen de oven niet voor te verwarmen, maar je deeg er meteen in te zetten op een rooster en dan je baktijd met 10 minuten te verlengen. Dit zorgt voor een betere rijzing en minder kans op aanbranden aldus de verkoopster. Zorgt er voor dat er ook niet zo'n heel bolletje op je cake komt. Ideaal dus...

bij de weg: ik bedoel uiteraard wel dat mijn magnetron dan gewoon als een heteluchtoven fungeert h

6

nou spannend weer, heb bij de blokker even een ijzere onderzetter gehaald en een bakje zodat je een rooster idee krijgt tot de bestelde binnnen is.

had net 1 kapsel in de oven staan maar die was niet gaar. maar deze keer in het midden. hihihi zo als het hoort. en heb er nu weer 1 in de oven staan met aangepaste tijden. schijnbaar heeft mijn oven net iets langer nodig.

ben zeer benieuwd of hij nu zonder harde bodem er uit komt. het kapsel wat in het midden niet gaar was. had in iedergeval geen harde bodem.

ja en niet lachen om mijn geinproviseerde rooster. want ja moet toch wat he. maar hij blijft er netjes op staan dus moet goed komen zo. hihihih

ik laat het jullie weten. hoop dat het nu goed gaat zou een hoop stress schelen. kon er gewoon niet van slapen vanacht.

maar goed dat kennen we inmiddels wel allemaal. wat houden die taarten ons toch uit onze slaap. lol

7

ik heb pas 1 taart gemaakt maar had hem op het rooster de kleine versie dan

en dan 30 minuten op 160 en de laatste 5 minuten op 140 en voor mij echt een wonder hij was precies goed

groetje sabine

8

ik heb dus precies het zelfde probleem!
de buitenkant wordt hard en de binnenkant bijft zacht!
ook rijst het helemaal niet
ik heb ook een combi oven en geen rekje waar ik m opplaats,maar gewoon op
de bakplaat.
dus dat zou nog wel eens het probleem kunnen zijn??

9

hoi hoi, echt waar dat is het probleem gauw een rooster kopen want dan is alle stress opgelost. ik heb even tot mijn bestelde rooster er is, even een rekje in elkaar gezet want je moettoch bakken. maar floep ineens kwamen er perfecte kapsels uit.

dus hoop dat je er ook wat mee kun en dat jou kapselstress dan over is en het weer leuk wordt om te bakken.

ik ben in iedergeval blij dat ik het euvel gevonden heb

10

O wat ben ik blij dit te lezen.
Ik heb ook een combi magnetron die springvormen cakeblikken enz gewoon netjes bakt,maar mijn vierkante blik blijft smurrie in het midden en onderin.
Ik heb wel een rooster maar nooit aan gedacht hem erop te zetten.
Ga het volgende week eens proberen.De mijn kan overigens niet meer draaien als er een grote vorm in staat.

Monique

11

Hij hoeft ook niet te draaien, een oven draait ook niet ;)
Ik heb altijd alles op een rooster in de oven ;)

12

Zusjes schreef:

Hij hoeft ook niet te draaien, een oven draait ook niet ;)
Ik heb altijd alles op een rooster in de oven ;)

Mijn combi moet echt draaien hoor, anders rijst het kapsel echt niet en wordt het al helemaal niet goed gaar.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

13

Bij mij moet hij ook draaien. Dat lukt alleen niet met de muffinvorm, dus heb ik deze in 2-en geknipt en staat er een deel op het lage en een deel op het hoge rooster. Nu weer last van lucht onderin de baksels. Maar anders is het ene gedeelte verbrand en het andere gedeelte nog niet gaar. In de tussentijd omdraaien is ook geen optie, want dan stort het weer in.

14

ik heb ook een combi magnetron maar bak mijn biscuits nooit op een rooster. altijd gewoon op het glazen plateau. gaat prima. krijg altijd hele mooie biscuits.

15

in de combimagnetron op een rond rooster dat dan weer staat op het draaiplateau. Moet wel draaien, anders heb je een verbrande en een niet gare kant ;)

Ik begin met 15 minuten op 130 graden en dan 20 minuten op 160 graden.

16

nnicole1234 schreef:

En bij mij staat het blik ook op een rooster op het draaiplateau en ik bak op 175

hier ook!

Groetjes, Dorothea.

17

Ik heb ook een combi en bakken doet ie prima, ik doe ze wel op t draaiplateau meestal en dan 180 graden en meestal iets langer dan aangegeven. Maar op de bakplaat ging et pas ook goed. Ik heb alleen 1 minpunt, links achteraan bakt alles aan, dus als ik op de plaat bak, leg ik daar gewoon  niks :)

Groetjes,
Marianne