1

Onderwerp: weet iemand een monchouvulling zonder slagroom?

Hoihoi,

Voor een bruidstaart heb ik het verzoek gekregen om in plaats van botercreme een monchoucreme met citroen/limoen vulling te gebruiken. Dus om af te smeren en te vullen. Nu heb ik al gezocht en wel wat monchou vullingen gevonden, maar die zijn allemaal gemaakt met slagroom. En de bruid in kwestie lust dus ECHT geen slagroom en proeft het overal en altijd als het er toch ergens in zit...
Dus mijn vraag is of iemand een recept weet zonder slagroom?
Heb al bedacht dat ik sowieso laagje monchouvulling en laagje lemoncurd ga gebruiken om te vullen...

Groetjes Angelique

Groetjes Angelique
WAARSCHUWING:´Besmet met taartenvirus´

2

Re: weet iemand een monchouvulling zonder slagroom?

Had nog niet heel je berichtje gelezen, maar wilde zeggen, misschien dat je monchou met lemoncurd kunt mengen. Van diezelfde serie hebben ze ook sinasappelcurd, ook erg lekker en fris. Ik mix die twee altijd met slagroom, maar dat kan natuurlijk net zo goed met monchou. Lekker!

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

3

Uit het sticky met de titel: Hier alleen recepten posten!:

Marianne schreef:

En uit de eerste sticky:

Let op: deze rubriek is niet bedoeld om te vragen naar recepten!

Dus nogmaals het dringende verzoek:
In "Ingezonden recepten" niet vragen naar recepten of receptensuggesties, voor deze vragen is de rubriek 'Bakken & Vullen' bedoeld. Daar wordt ook eerder gelezen en dus gereageerd op je vraag.

Specifieke vragen nav een recept dat gepost is kun je eventueel wel kwijt in het topic van het betreffende recept.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Kadohke (22-01-2009 22:39)

Ik heb vaker een vulling gemaakt van de cream frosting gemengd met lemon curd. Da's echt lekker en heerlijk fris. Recept voor cream frosting: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=33597

Had een laagje passievruchten/mango jam gecombineerd met de frosting..hmmmmm

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl