1

Onderwerp: Heb gezocht maar t

Vanmorgen een trotse opa aan de telefoon: Ik wil graag twee geboorte-taarten bestellen. Dus twee kapsels uit de vriezer gehaald. Ondertussen dochter naar school gebracht en bij thuiskomst n

Volg je hart...want dat klopt!

2

Re: Heb gezocht maar t

ik zou het niet doen, je kan volgens mij iets nooit 2keer invriezen :P

3

Volgens mij kan het wel!
Bij de bakker wordt het ook ingevroren, en als je wat overhoud,
dan vries je het toch ook in....?!

4

Ik maak wel vaker taarten waarvan de kapsels ingevroren zijn geweest, vervolgens maak ik de taart en daarna doe ik m gewoon weer in de vriezer. Smaakt tot nog toe steeds goed en i'm still alive!
Volgens mij kan het dus wel, ik zou m alleen niet voor een 3e keer dan nog invriezen.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

5

ik zou 'm ook gewoon invriezen hoor! Zo bederfelijk is dat toch niet???

2 keer invriezen mag niet idd

persoonlijk heb ik er nooit zo'n moeite mee en weer bijna alles onbeperkt in, nog nooit problemen mee gehad

7

in principe is het zo dat je iets wat eenmaal bevroren geweest is niet meer opnieuw mag invriezen....ik zou het niet doen....iets wat ingevroren is geweest en weer ontdooit dan gaat het rottingsproces 2 keer zo snel van.

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

8

Voor een tweede x invriezen is het slechtste wat je kan doen.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

verliefdmeiske schreef:

2 keer invriezen mag niet idd

persoonlijk heb ik er nooit zo'n moeite mee en weer bijna alles onbeperkt in, nog nooit problemen mee gehad

2x invriezen mag wel hoor. Het wordt afgeraden omdat de smaak achteruit kan gaan, maar het bederft niet.

Groetjes, Elly

10

Ik ben aan het "mee-lezen" omdat ook ik het graag wil weten, maar ik begrijp dat de ene helft zegt ja en de andere helft zegt nee......, dus begrijp ik het nog steeds niet...

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

11

Vriezen, dooien, vriezen

In het algemeen wordt twee keer invriezen afgeraden. Het precieze antwoord is gecompliceerder. Wanneer tussen de twee keer vriezen het ingredi

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

12

Klinkt logisch :). Daarbij is een kapsel veel minder bederfelijk dan bijvoorbeeld vlees, vis of rauwe eieren. Dus ik zou zeggen, gewoon doen! Ik kan me alleen voorstellen dat het kapsel op een gegeven moment een beetje slapjes wordt van al dat vocht wat bevroren wordt in de taart en dan weer ontdooit en meer uitdroogt etc.