Onderwerp: Kokoscr
Ik was van plan om kokoscr
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kokoscr
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik was van plan om kokoscr
Ik zou het niet doen.
Misschien kun je santen erdoor doen? Dat is een blok wat je in de super kunt kopen en dat moet je dan laten smelten met een klein beetje water. Of zo'n zakje met oplosbare kokos, weet even niet hoe het heet.
Mm, heb geen tijd om nog naar de winkel te gaan..
Heb alleen nog gedroogde kokossnippers.
Dan wordt het waarschijnlijk toch maar 2 lagen baileyscr
voor de volgende keer: je kan ook kokosvet kopen, smaakt erg lekker door de botercreme (gewoon even beetje laten smelten)
met kokossnippers lijkt het me trouwens toch wel erg lekker hoor
succes!
kokossnippers zouden ook goed moeten gaan denk ik, door de bavarois vind ik ze erg lekker (geeft een beetje meer bite )
zo heb ik laatst kokosjam mee genomen bij de xenos, wist niet zo goed wat er mee te doen (qua smaak combi) maar kom zo ook weer op leuke ideeen, thanks!
Het ligt eraan hoe lang het buiten de koelkast bewaard moet worden??? Ik had het gedaan voor de wedstrijdtaart op T&T en die is wel een tijdje goed gebleven buiten de koelkast hoor! Dus als het nou om een dagje gaat zou ik het gewoon aandurven. Het was trouwens wel erg lekker!
kokosaroma is ook erg lekker en dat kan je overal doorheen doen.
voor de volgende keer: je kan ook kokosvet kopen, smaakt erg lekker door de botercreme
(gewoon even beetje laten smelten)
met kokossnippers lijkt het me trouwens toch wel erg lekker hoor
succes!
Even een domme vraag...
Dat kokos vet wat hiermee bedoelt wordt, is dus gewoon die Santen kokos cream?
dat smelten, met wat water en dan gebruiken ipv het water bij de botercreme?
en dan ook nog roomboter toevoegen volgens recept?
Alvast bedankt voor de uitleg
Groetjes
Veertje
santen is niet hetzelfde als kokosvet. Santen is ingedikte kokosmelk. Kokosvet is alleen het vet van de kokosnoot waar alle andere stoffen uitgehaald zijn. Echt heel verschillend spul!!
Misschien bedoelde evamaria wel santen maar heeft ze het per ongeluk kokosvet genoemd? Voor de smaak heb je nl niet echt wat aan dat vet.
Dus die Santen kan ik wel gebruiken in de botercreme?
Is het dan:
smelten met wat water.... en dat ipv het lauwe water bij de botercreme voegen?
Mijn moeder is jarig en is gek op kokos, dus dit moet echt goed gaan :-s
Groetjes
ohh ik heb nog een vraag...
als ik die santen moet smelten... wat is de verhouding dan van santen/water?
of is dat meer aan de maker en hoe sterk je het wilt hebben?
alvast bedankt
Ja hoor moet prima gaan!! En inderdaad naar smaak lijkt me. Kokos overheerst nogal snel vind ik zelf. Ik had kokoscakejes gemaakt (recept van Nigella, wat bloem vervangen door geraspte kokos en de melk vervangen door kokosmelk) en die smaakten goed sterk naar kokos. Niet te of zo, maar ik had ze gevuld met ananasjam en die proefde je niet meer terug. De kokos overheerste zeg maar.
Oke... dan gaan we het maar eens proberen he..
heel hartelijk bedankt voor het advies
groetjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kokoscr