1

Onderwerp: koekjesrecept van PP... niet glad uitrollen

Gisteren met mijn dochters en twee vriendinnen koekjesgemaakt. Ik wil zelf ook wel aan de versierde koekjes gaan, maar wilde eerst eens een recept uitproberen.

Ik heb het recept gemaakt en in de koelkast gelegd voor 75 min.
Toen verdeeld in 4 delen, elk kind iets, een beetje gekneed ermee en toen gaan rollen.

Wat mij opviel is dat het snel ging scheuren aan de randen en in het midden werd het niet mooi glad met rollen. Uiteindelijk heb ik de kids alles maar laten doen ermee. Grr ik had zelf wel leuke hartjes oid willen maken en versieren..

WEET IEMAND HOE HET KOMT DAT HET DEEG NIET HELEMAAL GLAD UIT TE ROLLEN IS?

Ik ga het recept toch nog eens maken en dan doe ik het gelijk vanuit de koelkast uitrollen op mijn eiland en ja ....hopen dat het goed gaat.....?

Groet
Ester

2

Re: koekjesrecept van PP... niet glad uitrollen

vorige week heb ik het ook geprobeerd, maar het ging eigenlijk prima! Ik heb het eerst even in de vriezer gelegd en daarna goed doorgekneed en uitgerold. Ook na het bakken zagen ze er prima uit, zonder scheuren.
Voor mij was het ook de eerste keer, dus waarom het bij jou niet lukte ...??????

3

Plakte het dan?
want dan kan een beetje bloem helpen!

Ook als het warm is van het doorkneden kan het moeilijk uit te rollen zijn...
even in de koelkast of vriezer, zoals Willeke aangaf kan helpen!

4

nee het deeg plakte niet,maar was wel redelijk vast/stijf toen het deeg uit de koelkast kwam.

Uiteindelijk na vele kinderhandjes er aan waren geweest was het idd warm deeg geworden en hebben ze bolletjes gemaakt.

Ik ga het toch nog eens proberen zonder kids erbij haha

5

ik zou juist zeggen: beter doorkneden. alleen als het plakt nog een beetje bloem erbij.
dat de randen rafelig zijn geeft niet - steek dan gewoon in het midden je vormpjes uit en rol dan opnieuw..

6

als ik uit uitrolde kwamen er in het midden ook kleine scheurtjes... en door nog meer te moeten rollen ging het nog meer scheuren in het midden...
rara wat is dat?