1

Onderwerp: vulling: goed zo?

Hallo dames (en heren?)

Binnenkort ben ik 1 jaartje samen met mijn vriend en dit moet natuurlijk gevierd worden met een lekker taartje! Het ontwerp van de taart is al klaar (verschijnt vanzelf een keer in de parade) maar nu heb ik de volgende vulling bedacht en wil graag jullie op of aanmerkingen weten:

Chocobiscuit met:
-1e laag:dun knapperlaagje pure choco en daarop chocofudge
-2e laag dun besmeren met aardbeienjam. dan slagroom met verse aardbeitjes (die zijn wel verkrijgbaar bij de groenteman toch?)

Ik denk dat dit wel erg lekker is maar misschien behoorlijk machtig? Of vinden jullie dit teveel van het goede?
en wat kan er nog als eventuele 3e laag bij? of kan ik dan maar beter de restjes van de rest opmaken om niet teveel smaken door elkaar te hebben?

Ik hoor graag jullie meningen :)

Groetjes,
Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

Re: vulling: goed zo?

Lijkt me megamachtig met die fudge, maar minstens net zo lekker als dat ie machtig is! YUMMIE!
Wat ik lekker zou vinden voor de derde laag is nog meer slagroom.

3 Laatst bewerkt door Elly67 (21-01-2009 21:49)

Chocobisquit en chocofudge is wel lekker voor de chocoholic, maar ik denk dat de meeste mensen dat te veel chocolade zullen vinden. Aardbeien worden wel verkocht, maar die zijn nu niet zo lekker vermoed ik. Wat ik lekker vind bij chocobisquit is frambozenmousse (frambozensaroma, 1/2 slagroom, 1/2 melk) Een knapperig chocolaagje daaronder lijkt me wel weer heel lekker.
Maar smaken verschillen. Succes met het zoeken naar de juiste vulling.
Effe of topic: hoe gaat het met de tappits? Kun je er een beetje mee overweg of heb je ze net als ik herplaatst?  :D

Groetjes, Elly

4

frambozenbavaroise, of aardbeibavaroise. aardbeien zijn nu niet lekker. ze missen de smaak van zomeraardbeitjes

ben benieuwd marja naar je taart! ga de parade in de gaten houden.
door je bumba ben ik geinspireerd, en heb net mijn 2e taartje af!

5

je kan ook ipv de chocofudge ook witte ganache doen is ook wel machtig maar niet de echte voole puur chocosmaak. Ook ik heb wel eens chocobiscuit gemaakt met frambozen/aardbeienbavarois en een dun knisperlaagje chocolade en op de volgende laag weer de bavarois en een dun laagje jam (aardbei of framboos. lekker hoor!

6

bedankt voor jullie reactie! Frambozen klinkt ook erg lekker, en de witte ganache klinkt ook erg goed :) Ik heb nog eventjes om erover na te denken, het liefst doe ik ze allemaal haha!!! Maar dat is een beetje te veel van het goede!!

Elly: Het gaat super met de tappits! Maar ik begrijp dat jij toch wel verder bent gegaan met de taarten? Wil je ze anders terug hebben? bestel ik wel nieuwe! Ik heb nu ook voor mijn volgende bestelling de funky tappits lower case staan. hoop dat die ook goed gaan.

Noura: het duurt nog wel kleine 2 weekjes voordat die erop komt te staan hoor ;) Ik heb je taartje gezien, erg leuk!!!

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu