1

Onderwerp: Luxe probleem

Gister voor het eerst een opdracht gekregen om een taart te maken anders dan voor eigen. En gister nog een opdracht gekregen om een taart te maken anders dan voor eigen...... Beide door een collega (twee verschillende dus). Een mag ik zelf kiezen wat dat moet worden. Voor haarzelf, wordt 21, dus ik wil graag de pumps voor haar maken. De ander is voor het zoontje van een andere collega (wordt 3) graag een thomas trein taart, zoeen als ik al eens voor mijn eigen zoon heb gemaakt (maar dan wel een beetje groter). Super natuurlijk, zeker omdat beide collega's zo super enthousiast zijn..... Maar nu komt het, beide verjaardagen zijn op 22 februari!
Die pump kan ik lekker ruim van te voren maken, dus geen probleem. Maar nu is mijn vraag, hoelang kan je een puzzelplaatje bewaren? Heb wel de mogelijkheid om hem goed luchtdicht te bewaren, maar niet in de vriezer.... Iemand tips???

Enjoy!

2 Laatst bewerkt door willeke k (22-01-2009 09:23)

Re: Luxe probleem

een puzzelplaatje kan je zeker wel een week bewaren (misschien nog wel langer, maar dat weet ik niet precies) in een tupperware trommel ofzo. Je kan dan alle decoratie van teovren maken, en dan komt alleen het bakken en afwerken nog. Is ook juist wel leuk om te doen, want het grootste werk heb je dan al gehad en de grootste druk is er dan af. Succes!

(ik heb trouwens ook 2 verjaardagen op 22 februari, en mijn dochtertje wordt ook 3, dezelfde geboortedatum! en mijn zoontje wordt 7)

3

Ik had mijn puzzelplaatjes een paar weken van te voren af. Goed ingepakt in folie en toen in de kelder. Alles was nog zacht dus gaat perfect.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Een puzzelplaatje kun je maanden vantevoren maken, zolang als de tht datum van je marsepein loopt :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Carin schreef:

Een puzzelplaatje kun je maanden vantevoren maken, zolang als de tht datum van je marsepein loopt :)

das wel heel veel langer dan ik dacht!!!

ALs je het maar luchtdicht verpakt!
En volgens mij ook donker bewaren tegen het vervagen van de kleur maar dat weet ik niet zeker.

7

Okee, super zeg. Ga mijn puzzel wel van fondant maken, maar luchtdicht en donker moet gaan lukken!!! Dan kan ik alles mooi op mijn gemak doen en hoef ik alleen maar de avond ervoor te vullen, bekleden en decoreren. Dat moet dan wel lukken!
Bedankt!

Enjoy!