1

Onderwerp: Ganache, hoe en wat ?

Hoi,

Ik wil een taart gaan begieten met ganache. Hoe gaat dit in zijn werk ? Het moet natuurlijk wel strak worden. Ik heb iets gelezen over twee keer zoveel chocola als slagroom gebruiken, helpt dat tegen het druipen ? En kan het met alle soorten chocola ?

Zou het mogelijk zijn om een motiefje aan te brengen in de ganache ? Ik zou graag een plankenvloer willen maken en vroeg me af of ik dat relief-ding met houtnerf erin kan drukken. Misschien heeeel dom maar het is maar een ideetje.

Nou, veel vragen, alvast bedankt voor de hulp.

groetjes, Danielle

2

Re: Ganache, hoe en wat ?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=23997

:D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

over het begieten van ganache is al heel veel geschreven: hier staat een duidelijke how-to

Als je met de zoekfunctie op ganache laat zoeken in ieder hoofdtopic afzonderlijk kom je nog veel meer info tegen.

een relief in ganache maken heb ik nog nooit gedaan maar ik zou zeggen: probeer het eens uit op een koekje en laat het ons weten. Het lijkt me wel dat het het beste zou gaan als de ganache echt goed gekoeld is. Je zou evt ook de nerven kunnen maken door met een mesje te kerven.

4

Bedankt, daar heb ik wat aan. Heel duidelijk.
Ik ga het zeker proberen, met relief. Je weet maar nooit... en anders is het mesje ook nog een idee.

Nog een vraag. Zou het mogelijk zijn te stapelen (klein taartje erop) als de onderste ge-ganached is ? Of breekt dan alles in hele kleine chocoladestukjes :-)

5

ganache breekt niet. Het blijft een beetje "sticky". Je kan wel stapelen maar bedenk wel de je het taartkartonnetje met huishoudfolie in pakt. Het wordt wel een plakzooi hoor maar wel een heerlijke plakzooi. Ik heb zelf nog nooit een ganache gestapeld maar het moet wel kunnen. Ook denken aan het stutten ;)

6

Ik ga het gewoon proberen. Lukt het niet hebben we weer wat op te eten. Wat vervelend nou.....

7

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQCGRHIK.jpg

Lukt wel hoor!

Groet, Jolanda