1

Onderwerp: Wat ik niet begrijp...botercreme!

Hoe kun je dit nu gebruiken als vulling? Ik zie dat zo vaak voorbij komen, maar ik word al misselijk bij het idee alleen.
Ik maak zelf botercreme (roomboter en poedersuiker) om af te smeren. Wordt dit dan ook gebruikt om te vullen? Wel of niet met een smaaktoevoeging? Je eet dan toch klare boter?

Liefs,
Kim

Kim's Taartjes! Wat zullen we vandaag weer eens verzinnen om te kunnen bakken?

2

Re: Wat ik niet begrijp...botercreme!

Ik ga er dan even vanuit dat er dan botercreme met de mix van de webshop gemaakt wordt. Dat smaakt heel anders dan roomboter met poedersuiker. Eerst dacht ik ook dat het vies vettig zou zijn maar het is echt heerlijk en ik vul dan ook lekker dik :-)

3

Ja hihi als ik iets vies vind is het boter haha, maar de bc mix van de shop is echt lekker. Heb hem toevallig van de week gemaakt. Een echte aanrader!

Veel liefs Rafaëla

4

hahah heel toevallig heb ik ook net mn eerste botercreme gemaakt.
Maar het is idd behoorlijk machtig !!
Nou zat ik ook behoorlijk vol. maar wilde toch even proeven dus daar kan het ook aan liggen.
Maar het is wel lekke r.. maar niet voor een hele vulling

5

Ja maar dan moet de botercreme van de webshop gebruiken.En je plaatst je berichtje verkeerd ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Maar van die kant en klare botermix uit de webshop smaakt dus niet naar boter? Tenminste niet net als botermix die ik maak van rboter en psuiker?

7

Met de mix wordt het een heel stuk luchtiger en minder boterig! In de mix gaat voor een deel vocht en dat kan water zijn, maar ook vruchtensap of likeur o.i.d.

Wat ook een heerlijke botercreme is is de meringue botercreme, zie de site van Lara www.tartacadabra.nl

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

KmvF schreef:

Maar van die kant en klare botermix uit de webshop smaakt dus niet naar boter? Tenminste niet net als botermix die ik maak van rboter en psuiker?

Je maakt het van : 100 gram mix, 250 ml water, 250 gram boter en 100 gram poedersuiker.Gewoon maken volgens gebruiksaanwijzing.

Het smaakt lekker romig en je kan er jam door doen.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

9

Ik wil als eerste zeggen, dat botercreme met de mix zeker goed smaakt, maar......... ik denk er precies hetzelfde over als jij: het gaat er bij mij niet in, om dit als vulling te gebruiken. Ik stop geen pakje boter tussen de taart. Er zijn allerlei voordelen te noemen, maar ik kies voor bavarois/zelfgemaakte bbr of zwiters room/ chocomousse/kwark/yoghurt noem maar op. Veel meer werk, duurder etc. maar de mensen die eenmaal geproefd hebben staan in de rij, omdat mijn taarten zo lekker zijn (zeggen ze), dus ik ga het ook niet veranderen.
Ik vind er wel wat voor te zeggen, als je van te voren al weet, dat een taart een hele avond opgesteld wordt en pas na een paar uur gegeten wordt (zoals soms bij een bruidstaart). Daar "moet" je haast wel met boter werken.
Maar ieder voor zich......dit is mijn mening.

Groet, Jolanda

10

manika schreef:
KmvF schreef:

Je maakt het van : 100 gram mix, 250 ml water, 250 gram boter en 100 gram poedersuiker.Gewoon maken volgens gebruiksaanwijzing.

En met die hoeveelheid kun je nog heel wat taartjes vullen hoor. Tenminste, tussen een taart van 25cm vierkant gaat omgerekend bij mij 150 gram boter. Da's 60% van een pakje.
Voor

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Marianne schreef:
manika schreef:
KmvF schreef:

En met die hoeveelheid kun je nog heel wat taartjes vullen hoor. Tenminste, tussen een taart van 25cm vierkant gaat omgerekend bij mij 150 gram boter. Da's 60% van een pakje.
Voor

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Klopt. Mijn motto is: 8 van de 10x gaat het goed bij afsmeren met mix - en ik neem het risico op die 2x niet ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

Ik gebruik alleen de zelfgemaakte botercreme. Vind het heerlijk, ook om zo te snoepen. Zoet, romig en zacht. Helemaal niet boterig.

Voor tussen de taart doe ik er wel een smaakje bij. Chocolade, vanille, banaan. Of mengen met bokkenpootjes. Mmmmmm, krijg meteen trek!

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

14

Maar je kunt toch best een andere vulling gebruiken bij een bruidstaart dan alleen botercreme? Ik heb nog nooit een taart op met botercreme (dat was me dan vast nog bijgebleven). Alleen het idee van zo'n smeuig boterachtig stukje...iek...draait mijn maag.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaar, gelukkig: smaken verschillen en maar goed ook! Anders zou het ook zo saai zijn ;-)!

Bedankt voor jullie reacties!

Liefs,
Kim

15

ik denk dat het een beetje misverstand is dat botercreme naar boter smaakt. Er gaat toch ook nog een hele bups poedersuiker door. Ik vind er echt geen boterachtige smaak aan zitten hoor. Iedereen vraagt altijd wat het is dan smaakt het vast niet naar boter alleen? Ik meng ook nog wel een s de smaakjes van Patidess er door heen.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

16

Jol321 schreef:

Ik wil als eerste zeggen, dat botercreme met de mix zeker goed smaakt, maar......... ik denk er precies hetzelfde over als jij: het gaat er bij mij niet in, om dit als vulling te gebruiken. Ik stop geen pakje boter tussen de taart. Er zijn allerlei voordelen te noemen, maar ik kies voor bavarois/zelfgemaakte bbr of zwiters room/ chocomousse/kwark/yoghurt noem maar op. Veel meer werk, duurder etc. maar de mensen die eenmaal geproefd hebben staan in de rij, omdat mijn taarten zo lekker zijn (zeggen ze), dus ik ga het ook niet veranderen.
Ik vind er wel wat voor te zeggen, als je van te voren al weet, dat een taart een hele avond opgesteld wordt en pas na een paar uur gegeten wordt (zoals soms bij een bruidstaart). Daar "moet" je haast wel met boter werken.

hier ben ik het helemaal mee eens :) we zitten helemaal op 1 lijn :)

17

Marianne schreef:

Klopt. Mijn motto is: 8 van de 10x gaat het goed bij afsmeren met mix - en ik neem het risico op die 2x niet ;)

Oh jee, heb van het weekend 10 taarten en allemaal afgesmeerd met botercreme mix... Dus 2 ervan gaan smelten ;)

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

18

Ik maak altijd zelf mijn botercreme. Tot nu toe altijd alleen om mee af te smeren. In het begin had ik steeds smeltende taarten, dus ik maak 1:1 botercreme. Vorige week had ik een beetje amandel smaakje erdoor heen gedaan. Ik had een bedank taartje voor iemand gemaakt met tobleronemouse en kersen. De ontvanger zei: wat was die lekkere creme die je ertussen had gedaan, dat vond ik het lekkerste van de hele taart, daar mag je de volgende keer de hele taart mee vullen. Botercreme (met amandel smaak) dus.

Tja, smaken verschillen. Ik moet er niet aan denken om een hele taart te bekleden met fondant. Jakkie. En een ander heeft dat weer met marsepein.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

19

Voor een kindertaart vind ik botercreme mix van de webshop erg lekker. Met een smaakje er door. Met mandarijntjes er op. Met chocopasta. Met stukjes chocolade.
Voor de wat meer volwassen taarten kies ik ook voor een bavarois, mouse, Monatoetje....
Afsmeren doe ik met de mix want 1 op 1 vind ik weer niet lekker.
Ik vind de mix niet naar boter smaken, zit een lekker zoete smaak aan (poedersuiker duhhhhhhhhhhhhh)

Zoveel mensen zoveel smaken.

20 Laatst bewerkt door manika (21-01-2009 23:15)

Oh Marianne dan ga ik inderdaad jouw aantal gram aanhouden.Inderdaad houdt vaak te veel over en gooi het dan weer weg.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

21 Laatst bewerkt door manika (21-01-2009 23:20)

Jol321 schreef:

maar ik kies voor bavarois/zelfgemaakte bbr of zwiters room/ chocomousse/kwark/yoghurt noem maar op. Veel meer werk, duurder etc. maar de mensen die eenmaal geproefd hebben staan in de rij, omdat mijn taarten zo lekker zijn (zeggen ze), dus ik ga het ook niet veranderen.

Nou ik heb klanten die specifiek vragen voor de webshop mix.Ze houden van een romige smaak en vinden het heerlijk.Overigens is de mix maken ook wel wat werk, nou ja voor de Kennie dan ;) Wil een klant kwark, yoghurt, of wat anders is het ook prima.En met de prijs die laatste genoemde vullingen duurder zijn daar lig ik niet wakker van :D Ieder het zijne.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

22

KmvF / Kim  schreef:

Maar je kunt toch best een andere vulling gebruiken bij een bruidstaart dan alleen botercreme? Ik heb nog nooit een taart op met botercreme (dat was me dan vast nog bijgebleven). Alleen het idee van zo'n smeuig boterachtig stukje...iek...draait mijn maag.
Maaaaaaaaaaaaaaaaaar, gelukkig: smaken verschillen en maar goed ook! Anders zou het ook zo saai zijn ;-)!

Ik heb 5 x een bruidstaart gemaakt en (uiteraard voor mij) altijd een "luxe" vulling, dus geen boter. Maar ik bedoel, dat als een taart om 19 uur neergezet moet worden (in een warme zaal) en pas om 24 uur wordt aangesneden, dan zou ik het risico niet nemen. Anders altijd iets anders (is mijn motto).

Maar de botercreme (met mix) smaakt helemaal niet naar boter hoor. Niemand heeft dat in de gaten, je denkt, dat het vanillecreme is.

Groet, Jolanda

23

Jol321 schreef:

Ook ik maakte al mijn vullingen zelf maar als je de mix gebruikt en je mixt lang genoeg smaakt deze naar bavarois...daarbij komt dat ik de botercrmem meer gebruik omdat mensen die graag willen omdat ik denk..meer werk is duurder(dus met zelfgemaakte vulling vraag ik meer)
en de meetse mensen toch het liefst voor zo min kogelijk geld een lekkere taart willen...en dan is de botercrmeme met de mix zeker heel erg goed te doen

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

24

hier roomboter met suiker en iedereen wil het restje aflikken... dus echt geen botersmaak hoor!

Groetjes, Dorothea.

25

rianne1970 schreef:

..meer werk is duurder(dus met zelfgemaakte vulling vraag ik meer)
en de meetse mensen toch het liefst voor zo min kogelijk geld een lekkere taart willen...en dan is de botercrmeme met de mix zeker heel erg goed te doen

Dat wil ik geloven! Daarom geef ik ze geen keuze  ;)
Daar heb ik mezelf wel mee, want ik ben er de "dupe"van, maar ik hoop ze nu opgevoed te hebben en daar de vruchten van te plukken. Ze merken het verschil (ook de reacties van hun bezoek) en merken, dat dit "duurdere" produkt zijn geld waard is. Ik durf nu mijn prijzen wel iets te verhogen. Voor de goede orde: van de 170 taarten in het afgelopen jaar, waren er 165 voor bekenden. Ik kreeg niet alleen kindertaarten maar vooral voor hun eigen verjaardagen wilden ze "mijn" taart omdat het lekker is.

Maar voor de goede orde: het is geen oordeel hoor, iedereen mag het lekker zelf weten, maar dit is waar ik voor sta.

Groet, Jolanda

Berichten [ 1 tot 25 van 47 ]

Pagina's 1 2 Volgende

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat ik niet begrijp...botercreme!