1 Laatst bewerkt door mistissa (21-01-2009 14:16)

Onderwerp: waarom hersens?

Haii dames,

Ik bak nu al een tijdje mee hier op het forum haha. Maar elke keer als ik het beslag heb gemaakt en in mijn oventje zet, komt er na een kleine 10 minuten een soort van brein op mijn kapsel. Ik heb gewoon mix van de webshop, verwarm de oven eventjes voor, zet de taart erin 10 minuten op 150 en voer het langzaam op. Maar toch blijf ik elke keer hetzelfde brein achtige vorm op de taart krijgen.

Ik bedoel dus van die bobbeltjes enzo waardoor het lijkt op een stel hersens. Op zich is het niet zo'n ramp omdat ik de taart omkeer voor gebruik, maar een platte bodem zou wel mooi zijn vind ik

2

Re: waarom hersens?

Oke ben ik nog weer even, ik heb er nu eentje in de oven staan. En het hersengedeelte gaat ook altijd meer naar boven. En wat eronder zit is nog helemaal beslag (ookal staat dat ding al 20 minuten in de oven). Als ik de oven heter zet dan wordt de bovenkant zwart en dat wil ik ook niet.

Ik heb dit gedoe dus altijd, word er een beetje moe van, want moet straks nog een kapsel maken. Maar Ik heb een eenvoudig oventje van tefal, zou het daar aan kunnen liggen, nee toch?

3

Ik denk idd dat je oven niet echt ideaal verwarmd!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Hoi Mistissa,

Ik lees net je bericht en bedenk me dat ik dit ook heb. Nu weet ik dus even niet of het zo hoort of dat het aan ons ligt hihihi. Ik verwarm mijn oven voor op 160 graden en zet hem er dan meteen in. Laat hem ook op deze temp staan, ik heb een heteluchtoven. Maar mijn biscuit komt er verder wel goed uit, al heeft hij wel altijd een bult, maar dan even op zijn kop en dan trekt het meeste weg. Anders snij ik er een stuk van af.

Veel liefs Rafaëla

5

Hai Rafaela, nou datzelfde heb ik dus ook haha, dan ligt het niet alleen aan mij

6

Die van mij hebben dan wel geen hersens :) maar een bultje. Zit er niet zo mee want als hij uit de oven komt draai ik m meteen op zn bolletje en dan is de bol ook meestal wel weg. Je bekleed zeg maar de onderkant van de taart, Die is altijd mooi recht.

Ik zet mn oven standaard op 180 graden. Ik verwarm m ook op 180 voor en ga verder niet met de temperatuur goochelen.
De meningen zijn verschllend maar volgens mij is dat ook niet nodig.

Hoi!

Niet uit eigen ervaring, maar zou het niet helpen om er een ijzeren pin in te doen in het midden?
Het klinkt alsof de buitenkant eerst hard wordt en dat het nog vloeibare beslag door het midden naar boven wil komen.

8

Ik heb dit ook hoor! Het begint met "hersens"en eindigt dan met een bol :)
Maar zoals de anderen al zeggen, meteen omkeren als het klaar is en dan trekt het vaak wel weg.

Ik heb wel het probleem dat de hoeken bij een vierkante taart dan niet helemaal plat zijn.  Dat is heel vervelend met bekleden.

9

Ja dat lijkt dus ook een beetje zo, maar wat voor een pin dan?

10

haha, hersens :lol:

Een speciale beslagpin (die zou ik in een kookwinkel zoeken) of zoals meerderen hier wel doen, een flowerpin er op zijn kop inzetten.
Dat ga ik binnenkort zelf ook doen :).

12

Wendy artc131 schreef:

Een speciale beslagpin (die zou ik in een kookwinkel zoeken) of zoals meerderen hier wel doen, een flowerpin er op zijn kop inzetten.

Dus met de platte kant onder en de pin omhoog stekend?

Groetjes, Elly

13

Elly67 schreef:
Wendy artc131 schreef:

Dus met de platte kant onder en de pin omhoog stekend?

yep. Vergeet niet 'm ook in te vetten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.