Onderwerp: Advies over kleuren van marsepein en kapsels
Ik heb de afgelopen tijd een hoop gelezen en ook hier en daar wat gevraagd, maar binnenkort wil ik eens aan echt project beginnen! Mijn vriend is begin februari jarig en daar wil ik graag een leuke taart voor maken. Een tweelaagse taart (vierkant 20x20 plus een 15x15 vierkant erboven op) is de bedoeling. De onderste laag wordt donkerblauw (violetachtig) marsepein en de bovenste wit (van MMF om het wit te krijgen of fondant van de webshop). Hij krijgt van zijn ouders en mij een keyboard, dus met de muzieknootstekers uit de webshop, wil ik er iets leuks van maken. Met kaarsjes natuurlijk!
Over 20x20 taart moet ongeveer 500gram marsepein las ik. Nu zit ik te twijfelen, zal ik een kilo kopen (dat komt wel op; ik wil ook een proefbaksel maken volgende week) en zelf kleuren in een mooie kleur of 2 pakketjes voorgekleurd van 250 kopen? En als je zelf zo'n grote hoeveelheid mixt, heb je dan veel kleurstof nodig? Ik wil graag een beetje diepe kleur navyblauw, niet babyblauw . Hoe goedkoper hoe beter
Tweede vraag is betreft de cake. Ik maak zelf biscuitdeeg volgens de volgende verhouding: 1 ei (M): 30g suiker : 30g bloem : snufje zout. Het rijst niet zo denderend als ik wel had gewild. Hier en daar lees ik dat mensen zelfrijzend bakmeel gebruiken in plaats van bloem. Voordat ik het zelf probeer, bevalt dat?
Is het nodig om zelfs bij twee lagen te stutten van onderen?
Vindt het wel spannend om nu met een serieuzere taart bezig te gaan. Bedankt voor het lezen en de opmerkingen!