1

Onderwerp: vragen over kinderfeestje: hoe pak ik het handig aan?

Geen idee of ik dit op de goede plek post. Ik hoop het maar.

Mijn dochter (volgende week alweer 11 jaar), wil voor haar feestje met een aantal vriendinnen taartjes maken. Ik zal in totaal 7 meiden aan tafel hebben, een mooi groepje. Maar nu, wat is handig? Laat ik ze 1 taartje maken? Of 2? En laat ik de kinderen zelf de taartjes bekleden of doe ik dat met het oog op de tijd?

Ik kan wel van alles verzinnen, maar ik zou het leuk vinden om van anderen wat ervaringen te horen.

Groetjes, Sylvia

2

Re: vragen over kinderfeestje: hoe pak ik het handig aan?

Mi9jn dochter wilde vorig jaar ook taart maken op haar kinderfeestje. Totaal ook 7 meiden en ze zijn ruim 2 uur bezig geweest. Vullen, afsmeren en natuurlijk het decoreren. Ik kan je vertellen dat ze het prachtig vonden. Zo'n heerlijk gezicht als je die meiden ziet freubelen. De tijd van kinderfeestjes is bij mij helaas voorbij maar gelukkig ben ik alweer gevraagd om ergens anders een taarten kinderfeestje te organiseren.
Hier nog een foto'tje van de kunstwerken van de meiden.
http://i210.photobucket.com/albums/bb298/fatje1966/collage.jpg

Groetjes Fatima

3

Vorige week gedaan met mijn nichtje. Die waren met 11 meisjes. Had ze allemaal een klein bolletje gebakken, daarin ging een klein poppetje. Ze hebben ze dus helemaal zelf versierd. Had fondant voorgekleurd en uitgedeeld en ze ging dus zelf aan het ruilen enzo. Verder ook allerlei hartjes, bloemetjes ed van suikerwerk erbij, dus het werd druk versierd. Daarna zijn ze op een kartonnetje gezet, ingepakt in cellofaan en die zijn mee naar huis gegaan. De dames vonden het geweldig.
En ik, ik werd door 11 meiden tante Jessica genoemd!! (mogen wij dat ook zeggen, Yasminn zegt het ook).

Jessica

4

als het kleine bolletjes zijn die je ze laat maken zou ik er wat meer maken dan een pers.
Heb zelf een kinderfeestje gehad met 12 kinderen van 6-7 jaar die ik muffins liet versieren. Ze kregen er niet genoeg van:D

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

5

De meiden vinden vooral het decoreren helemaal geweldig, dus reken daar ruim tijd voor. Ik heb voor mijn nichtjes feestje met meiden van 11 taartjes gemaakt en ik merkte, dat deze meiden echt eigen idee

Groet, Jolanda

6

Bedankt voor de reacties! Mijn dochter vindt het idd geweldig om met een taart bezig te zijn. Kan ze de hele middag zoet mee zijn. Ook al eens iets gemaakt het haar beste vriendin, heel leuk. Denk dat ik ze allemaal een Ikea bol laat maken, die van, wat is-ie, 20 cm geloof ik. Is wel leuk uitdelen als ze thuis komen van het feestje :)  Ik denk dat ik de marsepein wel kleur, uiteraard verschilende kleuren zodat er wat te kiezen valt. En de rest mogen ze zelf doen.

Nu nog een datum prikken ;)

Groetjes, Sylvia