Onderwerp: hoeveel mix voor 40 x 40
Hoi medebaksters,
Ben ik weer
Hoeveel mix, eieren en water heb ik nodig voor een vierkante vorm van 40 x 40 cm?
Alvast bedankt,
Patty
http://patty77.mijnalbums.nl/
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel mix voor 40 x 40
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi medebaksters,
Ben ik weer
Hoeveel mix, eieren en water heb ik nodig voor een vierkante vorm van 40 x 40 cm?
Alvast bedankt,
Patty
Heb vanavond een biscuit gemaakt in een bakblik van 25 x 30 cm, heb XL eieren gebruikt voor het eerst. Ik kan je vertellen er had wel 1 eitje minder in gekunt, werd wel 8 cm hoog, maar wel mooi. Voor 40 x 40, zou ik denk ik een eitje of 15 of 16 doen voor lekkere hoge kapsels.
Heb vanavond een biscuit gemaakt in een bakblik van 25 x 30 cm, heb XL eieren gebruikt voor het eerst. Ik kan je vertellen er had wel 1 eitje minder in gekunt, werd wel 8 cm hoog, maar wel mooi. Voor 40 x 40, zou ik denk ik een eitje of 15 of 16 doen voor lekkere hoge kapsels.
En hoeveel mix heb je gebruikt
Hihi, ik was helemaal vergeten dat hier op de site ook een tabel stond met hoeveelheden. Dank je Brigitta!
En Linda, hoeveel mix moet ik dan gebruiken bij een eitje of 15 of 16
Hihi, ik was helemaal vergeten dat hier op de site ook een tabel stond met hoeveelheden. Dank je Brigitta!
En Linda, hoeveel mix moet ik dan gebruiken bij een eitje of 15 of 16
990 gr. mix bij 15 eieren en 99 water. Succes, ben benieuwd.
Ja, ik ook! Ik zal het vanavond wel merken. Als het goed is komt mijn pakketje vandaag, dus het bakken kan beginnen!
ik ook
Ok, ik heb dus mijn pakketje ontvangen vandaag! Helemaal blij!
Maar nu komt het, hoe moet ik mijn uitschuifbaar bakblik nou gebruiken???????
Ik heb het uitgeschoven tot 40 x 40 cm. Maar moet ik nu bakken zonder bodem???
Ik heb wel een onderplaat bij bestelt, maar die is een rechthoek en past dus niet onder de 40x40.
Ik las op de site dat je er 2 vellen bakpapier onder moet doen. Maar dat is toch hartstikke slap? Dat houd toch nooit mijn beslag?
Hoe doen jullie dat? Ik wil beginnen met bakken, maar ik durf het niet aan.
Moet ik op mijn rooster eerst 2 vellen bakpapier doen en dan de bakrand erop en dan het beslag erin gieten? Gaat dat niet zakken door de openingen van het oven rooster?
Ik hoop dat iemand heel snel een antwoord voor me heeft, want ik moet voor donderdag 15 kapsels af hebben.
Alvast bedankt,
Patty
Ja hoor op je bakblik gewoon bakpapier leggen, dan je bakrand erop, die effe insprayen of invetten, je beslag erin, er loopt maar minimaal beslag uit. Heb vanavond ook weer een kapsel op de zelfde manier gemaakt. Gaat heel goed, Succes.
Ja hoor op je bakblik gewoon bakpapier leggen, dan je bakrand erop, die effe insprayen of invetten, je beslag erin, er loopt maar minimaal beslag uit. Heb vanavond ook weer een kapsel op de zelfde manier gemaakt. Gaat heel goed, Succes.
Hoi Linda,
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben tot de ontdekking gekomen dat hij wel past in de breedte, maar niet in de diepte Mijn oven is dus geen 40 cm diep.
Maar geen taart overboord Ik heb hem wel 40 cm lang gelaten, maar aan de andere kant ingekort tot 22 cm. Dan bak ik dus in 1 keer 2 ipv 4 kapsels.
Het is niet anders.
Er loopt idd beslag aan de onderkant van de rand door. Ik ga dus bij de volgende run, toch wat bakpapier tegen de randen aanleggen. Scheelt mij weer mijn oven schoonmaken.
Ik ben benieuwd hoe mijn kapsel er strakjes uitkomt!
Groetjes,
Patty
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel mix voor 40 x 40