1 Laatst bewerkt door Anouk-Taart (19-01-2009 18:17)

Onderwerp: Barbietaartvragen

Hoihoi,

Hierbij even een paar vragen voor de zekerheid.

-Hoeveel mensen kunnen van een Barbietaart eten ongeveer (zonder ondertaart)?
-Welke maten tulbandvormen zijn geschikt en waar goedkoop te koop (ik heb alleen bolletjes vormen maar er moet een hele barbie in)
-Als je een tweedelige jurk maakt, maak je dan eerst de bovenrok, dan de onderrok en dan een rand ter verbloeming ervan?
-Ik heb 'glitterdust' gekocht, hoe dit het beste te gebruiken?
-Een barbietaart met twee taartkartonnen kun je net als met een stapeltaart met stokjes stutten op een eventuele ondertaart?
-Hoe vaak vul je een barbietaart en hoe snijd je ooit zoiets aan? :p
-Wat moet je voor een barbietaart ongeveer vragen?

2

Re: Barbietaartvragen

Zelf maak ik de barby's door een kleine bol op een grote bol te zetten.
Hier dan voorzichtig de benen doorboren.
Ik reken vaak dan op 16 personen.
ik zou eerst de onderrok maken, dan de bovenrok er iets over leggen.
Je kan het verbloemen, maar hoeft niet, misschien een golvende bovenrok maken?
Ja, net zo stutten als andere taart.
Ik vul hem zeker 4 keer, de grote 2 keer, de kleine 1 keer, en 1 keer er tussen in.
Ik snijd hem dan ongeveer op de helft doormidden, zodat de stukjes niet te hoog worden.
En wat vraag je ervoor? Nou, de barbyprijs plus wat jij vraagt voor 16 persoonstaart.
Zelf vraag ik nu

3

Oke, dank je wel voor je reactie! Ik ga denk ik voor twee tulbanden als ik die kan vinden. Ik moet een barbietaart voor circa 20 personen maken.. Ik vond persoonlijk de rokkenvolgorde die jij aanhoudt logischer, maar bij Magical Cakes stond het juist andersom bij een Assepoestertaart. Ik maak er een rand over dus verbloemd wordt het sowieso ;)

4

glitterdust kan je met een kwastje opbrengen. Persoonlijk vind ik het mooier om de bloemetjes, vlinders enz. te dusten, en niet de hele taart.
Dat trekt nog meer de aandacht naar de mooie versieringen.
Maar je kan het ook met een kwastje in een zeefje doen boven de taart, dan komt het verdeeld over de hele taart.