1

Onderwerp: Waar haal ik Lemon Curd?

Hallo mensen,

Ook ik heb weer een vraag aan jullie!
Waar halen jullie Lemon Curd vandaan? Ik weet dat velen van jullie ze in de supermarkt halen, maar ik zie hem nergens bij de Jam staan?! :S En het recept om het zelf te maken ken ik ook wel van deze site alleen wil eerst graag een Potje Lemon Curd kopen om te proeven hoe dat smaakt namelijk...

Heeft iemand hier een foto van? Of kan er een foto van maken? Ik ben bij de AH geweest, Jumbo en zelfs bij de Emte(e) waar ik nooit kom..maar nergens te bekennen? Weet ook niet wat er op het potje staat en hoe het heet...dus een foto zou het me wel makkelijker maken

Alvast bedankt voor de hulp dames!

~I Make: Angel Food Cakes~

2 Laatst bewerkt door Ageeth (13-01-2009 17:05)

Re: Waar haal ik Lemon Curd?

Ik heb ook wat supermarkten afgelopen voordat ik een potje (als trofee!) ontdekte bij de AH 5 winkel. Het is van het merk Chivers. Ik heb het nog niet geproefd in een taartje.

groetjes, Ageeth

3

Hier zag ik het inderdaad staan ij de AH XL.

4

De Jumbo heeft 'm bij de jam staan. Meerdere soorten zelfs!

Bij de Emt

6

Je kunt het ook zelf maken, hier de recepten

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … Lemon_Curd

7

ik heb vandaag toevallig voor het eerst een potje lemoncurd bij de AH gekocht van het merk chivers, stond bij de jam (luxere jam) bovenin. ik maak het meestal zelf, maar voor €1,19 kon ik het niet laten staan. nu woon ik in schiedam en niet in eindhoven, maar volgens mij moet het assortiment overal hetzelfde zijn.
succes.

8

Ik heb het toch echt bij de Jumbo in Eindhoven gehaald (bij het Belgi

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

9

Ik heb het bij een kookwinkel gehaald. Bij de Intratuin met een kookwinkel verkopen ze het ook.

Groetjes, Elly

10

http://www.finefoods-online.com/product … /17918.jpg

dit si de afbeelding van het potje

11 Laatst bewerkt door AngelCakes (13-01-2009 19:30)

Marleen schreef:

Oke met een idee van het potje kom ik wel een eind...maareh ik heb vandaag zelfs bij de Jumbo gekeken..ze hebben het merk Chivers wel staan maar dan alleen de marmelade en de gewone jam ervan...dus op geen enkel potje Lemon Curd erop zien staan...*zucht* misschien bij de AH XL dan even kijken daar heb ik denk ik wel een grotere kans van slagen....

Heb zelfs al die labels nagekeken misschien dat het op was toevallig...maarja helaas pindakaas...we proberen weer een andere supermarkt totdat ik em vind :D

Het zelf maken ga ik ook nog proberen maar wil eerst weten hoe de Lemon Curd van Chivers smaakt namelijk...

12

Hier bij ons verkoopt de Super de Boer het ook. Die van Chivers. En misschien kun je eens vragen of ze het voor je willen bestellen. Dan zit je waarschijnlijk wel met 12 potten lemon curd, maar dan kun je even vooruit. ;)(of natuurlijk veeeeeeeel taarten maken met lemon curd... :lol: )

13

lotils schreef:

Hier bij ons verkoopt de Super de Boer het ook. Die van Chivers. En misschien kun je eens vragen of ze het voor je willen bestellen. Dan zit je waarschijnlijk wel met 12 potten lemon curd, maar dan kun je even vooruit. ;)(of natuurlijk veeeeeeeel taarten maken met lemon curd... :lol: )

Mja dat scheelt weer :P 12 potten...hahaha neeee dat doen we maar niet ik dacht er ook aan aangezien Jumbo Chivers ook heeft die kan 't wel bestellen voor me denk ik...

14

mag ik vragen wat dat precies is
is dit een soort jam met citroensmaak????????

15

Ik gebruik citroenrasp om de botercreme op smaak te brengen. Ik weet niet of je het daarvoor nodig hebt? Maar dat krijg je in ieder geval bij de Jumbo en AH en daar staat het bij de bakproducten.

16

@angelcakes heb je het al kunnen vinden?
ik zoek het ook maar hier is het niet.
@ iedereen ik wil dat recept maken wat op de site staat, had al citroenen gehaald,
zie ik dat er eieren in moeten en ik ben zwanger dus wil geen rauwe eieren gebruiken kan het misschien ook zonder?

17

Zelf maken is heel niet moeilijk hoor dames. Ik heb het zaterdag ook gemaakt. In een kwartiertje ben je klaar.

Volg je hart...want dat klopt!

18 Laatst bewerkt door sjakkie40 (19-01-2009 14:32)

dit is ook zo'n lemon curd recept met bereiding in de magnetron. ik vind 'm heerlijk!

Ingredi

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

19

AngelCakes schreef:
Marleen schreef:

Oke met een idee van het potje kom ik wel een eind...maareh ik heb vandaag zelfs bij de Jumbo gekeken..ze hebben het merk Chivers wel staan maar dan alleen de marmelade en de gewone jam ervan...dus op geen enkel potje Lemon Curd erop zien staan...*zucht* misschien bij de AH XL dan even kijken daar heb ik denk ik wel een grotere kans van slagen....

Heb zelfs al die labels nagekeken misschien dat het op was toevallig...maarja helaas pindakaas...we proberen weer een andere supermarkt totdat ik em vind :D

Het zelf maken ga ik ook nog proberen maar wil eerst weten hoe de Lemon Curd van Chivers smaakt namelijk...

Zo uit het potje vind ik het niet te eten, maar op de taart onder de citroenkwarkpudding van Mona is het heerlijk.

Groetjes, Elly

20

spooky schreef:

@ iedereen ik wil dat recept maken wat op de site staat, had al citroenen gehaald,
zie ik dat er eieren in moeten en ik ben zwanger dus wil geen rauwe eieren gebruiken kan het misschien ook zonder?

Die eieren worden dus goed gekookt, zijn dus niet rauw meer na verwerking.

21

spooky schreef:

Nee heb het nog niet gevonden maar moet ook zeggen dat ik druk bezig ben geweest....heb net een nieuwe baan gekregen ;) bij de Belastingdienst LOL :P hihi wel grappig hoor....maar ik ga morgen even naar de C1000 toe om te kijken of ze 't hebben en bij de Jumbo na vragen :) ik laat 't je nog weten!

22

Nou ik kan hem ook niet krijgen. Ben bij super de boer geweest en bij jan linders. Bij beide winkels gevraagd of ze hem hadden. Ze hadden er zelfs nog nooit van gehoord. Geen tijd gehad om naar de AH te gaan. Misschien van de week even doen, wil een geboortetaartje maken en heb wel al mijn citroenkwarktaart staan. Nu dus alleen de lemon curd nog :)

Veel liefs Rafaëla

23

@rafaela, heb je je citroenkwarktaart zelf gemaakt of is het 't befaamde Mona toetje? Ik vind hem onwijs lekker dus wil graag Lemon Curd halen omdat 't goed bij elkaar past...lekker fris denk ik! Ik ga ook nog naar de AH XL die zullen 't toch wel moeten hebben hoop ik zo'n grote supermarkt...

24

Het befaamde monatoetje ;). Ja hoop dat ze het bij de ah hebben, anders ga ik het toch maar zelf maken.

Veel liefs Rafaëla

Ze hebben 'm bij de Super de Boer op Brouwhorst. Daar staat ie op de hoogste plank bij de jam.