1

Onderwerp: Blauwe oefenbarbie EN een vraagje

Mijn Anna wordt in februari 2, en ik wilde m'n nieuwe wondermold eens uitproberen, dus een supersimpele barbie geprobeerd om te oefenen. Ik wilde eens kijken hoe een niet-roze eruit zou zien ;)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6ZXXMU8.jpg

Ik vond het erg lastig om de onderrand netjes af te snijden, en dacht -achteraf- dat het misschien makkelijker was om eerst de lap keurig rond te maken, en dan pas eroverheen te leggen: wie heeft daar ervaring mee? Of wordt dat een scheve knoeiboel?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

2

Re: Blauwe oefenbarbie EN een vraagje

Ik vind het nu al een plaatje hoor !!!!
Ik tob ook steeds met die onderkant. Heb het wel een keer zo geprobeerd zoals jij beschrijft, maar het marsepein rekte uit en ik was weer terug bij af. Nu snijd ik 'm steeds af nadat ie over het biscuit ligt, maar echt soepeltjes gaat dat niet (tenminste als je net als bij jou er plooien in wil).
Prachtig lijfje heb je gemaakt.

Groet, Jolanda

3

Ik vind haar prachtig hoor!!!!
Ik moet er dit jaar ook aan geloven mijn dochtertje heeft een bestelling geplaatst hihihi ;)

4

geweldig mooi is weer eens wat anders dan roze ;)
ik gebruik zelf MMF en als je dat een min of 10 laten drogen kun je met een schaar knippen misschien een idee??

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

5

Nou ze is een plaatje hoor. En als je indd eerst een rond uitsnijd kan je hem heel mooi over het biscuit draperen. En heb je een mooie onderrand. Eerst ff opmeten welke maat je nodig heb ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Supermooie dame!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

7

Ik vind die rok heel mooi vallen nu. Net echt zo! Mooi hoor, dat gaat strax een mooie barbie worden met dat geoefen van je

8

Prachtig! Leuk, een in het blauw!
Hoe het met de onderrand moet weet ik ook niet (maar blijf aandachtig meelezen), mijn wondermold staat ook nog ongebruikt in mijn kast. Zou het z

9

Wat een prachtige barbie en hele mooie kleur jurk!

10

Oef, ik wordt er verlegen van :O Ik moet bekennen dat het echt een toevalstreffer was hoor, dat vallen van die jurk. Ik zie wel dat het er mooi uitziet, maar geloof niet echt dat het mijn verdienste is, en al helemaal niet dat het een volgende keer ook gaat lukken :lol: :+

Lonestar schreef:

Hoe het met de onderrand moet weet ik ook niet (maar blijf aandachtig meelezen),
Hoe heb je het nu dan eigenlijk opgelost?

Ik heb nu een klein randje lichtblauw onderaan de taart geplakt bij wijze van onderjurk, en dan een grote lap donkerblauw eroverheen. Die heb ik met een superscherp mes "op maat' gesneden, maar ten eerste werd het niet gelijkmatig ( de achterkant is echt een stukkie korter ;) ) en zoals Jolanda al zegt:  je knijpt heel gemakkelijk je plooien er weer uit :s
Ga denk ik  toch de volgend keer de methode van Jolanda71 uitproberen: dan kun je misschien ook een mooi gaatjes-randje maken...
Maar ik weet niet of ie weer blauw mag worden: Anna heeft al een behoorlijke roze-manie! :lol:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Ik vind 'm prachtig, maar ja ik hou dan ook van blauw!
Heb zelf nog nooit zo'n dame gemaakt, dus ik lees lekker mee. Zelf gebruik ik wel eens een schaar om bovenop mijn taart iets weg te knippen als snijden niet meer lukt.
Succes met de 'echte", ben erg benieuwd.

Groetjes Suzanne.

12

Heel erg mooie kleur. En ook  heel erg mooi gemaakt.
Ik ga de tip van Amina84 onthouden.

13 Laatst bewerkt door tipseytaartje (19-01-2009 20:38)

mooooooooooiiiii meissie, meissie!!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

14

ik vind haar prachtig. Ik hou ook erg van blauw dus ik zou een blauwe maken. Misschien met wat licht roze accentjes bijvoorbeeld...

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

15

Ik vind hem supermooi ! Ik kan niet goed zien wat de structuur van het lijfje is, bloemetjes? Hij is in elk geval al helemaal gelukt vind ik !!!

Groetjes, Conny

16

Ik vind haar ook prachtig gemaakt! Ik zou om de onderrand netjes te maken gewoon een schaar pakken, haha, maar goed, heb nog geen barbie gemaakt, dus.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Wat een mooie dame!
En ik knip ook wel eens iets,dus dat is misschien toch te proberen.

Groetjes Notje

18

heel mooi gemaakt   

rianne

een beginneling die graag wil leren :))))
http://www.mijnalbum.nl/Album=LEUUMPOL

19

Ik vind haar ook heel erg mooi. Heel stijlvol.

Groetjes, Elly

20

Wat is ze mooi!!! :Y

(hier ook zo'n ongebruikte wondermold in de kast en lees dus aandachtig mee voor de tips!!! ;) )

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

21

hij is al erg mooi voor een oefentaart...
bij mijn barbietaart lukte de plooien geheel niet en zat ik idd ook met de onderkant..

ik heb toen (ERNA) bedacht dat ik hem de volgende keer op een verhoging wil plaatsen.. dus het kapsel op een blik ofzo plaatsen zodat ik aan de onderkant wat ruimte heb om hem netjes rond te maken (met een schaar ofzo.... ) maar de techniek van jolanda71 spreekt me ook wel aan :Y

veel minder kans op omvallende prinsesjes :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

22

Wat een plaatje! Ze is erg mooi :Y

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

23

Ik vind hem heel mooi, zeker met die 'onderrok'.
En strak bekleed ook nog.

Jaah, heb zelf m'n mold vandaag binnengekregen dus ga binnenkort aan het bakken aan .... (weet alleen niet of ik deze wel kan showen dan..)

Groetjes Margreet

24

Ze is mooi!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

25

Ik vind haar ook super en de manier waar jij het op gedaan hebt denk ik dat zeker een goede tip is...........een echt prachtige dame heb je daar neer gezet!!!!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole