1

Onderwerp: aantal vraagjes

Ik ben gevraagd om een taart voor een collega te bakken. Erg trots dat ze me vraagt, maar gelijk vind ik het super spannend. Zoveel heb ik nog niet gebakken!!!

Nu wil ze de taart op dinsdag de 27e hebben. Wanneer zal ik het kapsel bakken. Wanneer ik het kapsel op zondag bak heb ik dan dinsdag nog een verse taart??  Ik wil het graag op maandagavond bekleden en puzzelen.
Of kan ik de puzzel al eerder maken en zo ja hoe kan ik die dan het beste bewaren.

Nu wil ze de vulling met aardbeienbavarois!!! Dit heb ik nog nooit gedaan. Ik heb die van de webshop besteld. Wat kan ik er het beste indoen?? Jam of limonadesiroop?? Ik heb gelezen dat je het water door die dingen moet vervangen. Hoe bepaal ik dan nu hoeveel jam ik erin moet doen?? Bij siroop kan ik me voorstellen dat het om dezelfde hoeveelheid ml gaat.
Heeft iemand ervaring met deze bavarois?? Gaat de taart niet schuiven?? Blubberige vulling of valt dat mee??

Wie kan me met deze vragen helpen??

2

Re: aantal vraagjes

De taart zou je zelfs nu al kunnen bakken en dan invriezen. Doe ik altijd met mijn biscuits, bakken en invriezen, worden ze ook lekkerder van.
Het puzzelplaatje zou je nu ook al kunnen maken, gewoon bewaren onder een stolp of luchtdichte doos.
Met de aardbeienbavarois heb ik geen ervaring en kan je daar geen antwoord op geven.
Succes.

3

Gefeliciteerd met je eerste opdracht :)

Als je een diepvries hebt waar je kapsel in past, maakt het niet uit wanneer je je kapsel bakt, je hebt hem altijd vers bij de hand. Een kapsel komt er namelijk nog lekkerder uit dan hij erin gaat! Bovendien snijdt hij gemakkelijker als hij een beetje bevroren is. Een puzzel kun je ook ruim van tevoren maken, gewoon bewaren met een stukje plasticfolie erom in een plastic doos.

Aardbeienbavarois is het lekkerst met echte aardbeien (gewoon de staafmixer erin zetten) vind ik, maar aardbeienvlaaivulling of jam is ook lekker. Siroop zou ik niet doen, maar smaken verschillen. Die van de shop ken ik niet, maar normaal gesproken wordt het puddingachtig, dus niet blubberig hoor. En als je een dijkje met botercreme spuit, gaat je taart ook niet schuiven door de bavarois.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Bedankt voor jullie reactie. Nu nog even een vraag naar aanleiding van het antwoord.

Het kapsel kan ik dus vast al gaan bakken. Dan invriezen. Doe ik het dan gewoon in een plastic zak in de vriezer?? Hoe laat ik hem dan ontdooien?? In de zak kan ik mij voorstellen dat er condens ontstaat en dat het kapsel daardoor nat wordt.
Waarom is een kapsel lekkerder als het uit de vriezer komt??
Mocht ik dat vaker doen, kan ik het kapsel dan weer invriezen nadat hij is bekleedt en gedecoreerd??

Wat bedoelen jullie met aardbeienvlaaivulling?? koop ik dat gewoon in de supermarkt??

groet Annemarie