Onderwerp: Pfffff, dat was weer een bevalling...........uuuhh bruidstaart
Waar was ik weer aan begonnen!
Ok, ik wilde een taartstop voor januari. Dat was niet echt gelukt
en tegen een bruidstaartje wilde ik ook geen nee zeggen.
Een juf van school zocht een bruidstaartje voor haar broer die met zijn vriendin uit Venezuela vandaag in het huwelijk treedt.
Graag champagne kleur met oranje bloempjes. Om het soort bloempjes te laten kiezen, liet ik de wit-met-blauwe-bloempjes bruidstaart van Belluna zien. Jaaaaa!!!!! Dat was helemaal goed, maar wat zag ze daar: zo leuk: een zittend bruidspaar op de rand........Kan dat ook? Uuuuh, ja, wil het wel proberen.
Toen kwamen er nog meer wensen: kunnen de 2 meisjes er ook bij?
In overleg besloten om de taart 3 laagjes te maken, anders heb je helemaal geen ruimte om alles kwijt te kunnen. Graag 2 vlaggen van de landen in de hand, misschien nog landkaarten (dat heb ik uit het hoofd kunnen praten) en 2 harten bovenop met de namen.
Ik vond het al met al wel veel van het goede op een (relatief) kleine taart, maar zelf was ze helemaal verrukt !
Voor het boetseren koos ik dit keer eens voor fondant, omdat ik bang was voor ingezakte lijven van marsepein. Nou......ik werd er niet echt blij van. Zie hier vaak van die prachtige strakke boetseersels voorbij komen, bij mij dus niet. Ik had ook moeite met het hoofd van de man (hij is 40 en kalend, maar leek steeds 80 als ie was opgedroogd). Na 3 pogingen deze maar gehouden.
Lang genoeg geleuterd, nu de foto:

Iedere laag gevuld met 2 lagen witte chocoladeroom (op 1 laag verse frambozen) en 1 laag frambozenjam. Getrempeerd met witte chocoladesiroop.
En taartvriendinnetjes: bedankt weer voor jullie adviezen!

hij is goed op gedroogd