1 Laatst bewerkt door Jol321 (19-01-2009 16:37)

Onderwerp: Pfffff, dat was weer een bevalling...........uuuhh bruidstaart

Waar was ik weer aan begonnen!
Ok, ik wilde een taartstop voor januari. Dat was niet echt gelukt :lol: en tegen een bruidstaartje wilde ik ook geen nee zeggen.
Een juf van school zocht een bruidstaartje voor haar broer die met zijn vriendin uit Venezuela vandaag in het huwelijk treedt.
Graag champagne kleur met oranje bloempjes. Om het soort bloempjes te laten kiezen, liet ik de wit-met-blauwe-bloempjes bruidstaart van Belluna zien. Jaaaaa!!!!! Dat was helemaal goed, maar wat zag ze daar: zo leuk: een zittend bruidspaar op de rand........Kan dat ook? Uuuuh, ja, wil het wel proberen.
Toen kwamen er nog meer wensen: kunnen de 2 meisjes er ook bij?
In overleg besloten om de taart 3 laagjes te maken, anders heb je helemaal geen ruimte om alles kwijt te kunnen. Graag 2 vlaggen van de landen in de hand, misschien nog landkaarten (dat heb ik uit het hoofd kunnen praten) en 2 harten bovenop met de namen.
Ik vond het al met al wel veel van het goede op een (relatief) kleine taart, maar zelf was ze helemaal verrukt !
Voor het boetseren koos ik dit keer eens voor fondant, omdat ik bang was voor ingezakte lijven van marsepein. Nou......ik werd er niet echt blij van. Zie hier vaak van die prachtige strakke boetseersels voorbij komen, bij mij dus niet. Ik had ook moeite met het hoofd van de man (hij is 40 en kalend, maar leek steeds 80 als ie was opgedroogd). Na 3 pogingen deze maar gehouden.

Lang genoeg geleuterd, nu de foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CLDXSNYH.jpg

Iedere laag gevuld met 2 lagen witte chocoladeroom (op 1 laag verse frambozen) en 1 laag frambozenjam. Getrempeerd met witte chocoladesiroop.

En taartvriendinnetjes: bedankt weer voor jullie adviezen!

Groet, Jolanda

2

Re: Pfffff, dat was weer een bevalling...........uuuhh bruidstaart

Ik vind het een hele mooie persoonlijke taart geworden! En de vulling klinkt ook verrukkelijk..... :P

Creatieve groetjes van Diana

3

Hartstikke leuk zeg, helemaal geweldig. Helemaal geen man van tachtig, misschien in de close up ;)

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

4

oooh wat mooi en ook mooi geboetseert

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

Nogmaals Jolanda, :thumb: hij is goed op gedroogd ;)

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

6

Wat is die mooi gedaan Jolanda, een super bruidstaart!!!!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

7 Laatst bewerkt door Adrienne (19-01-2009 17:03)

Tjonge wat een werk... Maar je gom ziet er prima 40 uit, hoor!
Naar mijn persoonlijke smaak wel wat veel erop inderdaad, maar wel supergoed gemaakt en een heel persoonlijke taart geworden zo!

*** En als jij bruidtaarten met  bevallingen vergelijkt weet ik het zeker: voor mij nooit een bruidstaart! :lol:***

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Ik vind het een hele leuke,drukke maar zeer persoonlijke taart!
Heel mooi gedaan hoor!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

9

Hoi Jolanda,

Het is een  heel mooi plaatje zo en echt niet te druk :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

10

Hij is goed gelukt hoor, fijn dat ze er zo blij mee waren!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

11

Het is best een drukke taart geworden inderdaad, maar ik vind dat je een kunstwerk hebt geleverd en voor hun is die heel persoonlijk geworden met alle details erin verwerkt, dus knap gedaan!

12

Waauw, heel mooi gemaakt!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

13

Aan alle eisen voldaan en dan nog zo een mooie taart afleveren, knap hoor!
Mario is al vanaf zn 25ste kalend en ziet er dus ook al 19 jaar uit als een 80 jarige :)
Je mannetje ziet er echt niet uit als een oude man!

Ik ga wel op zoek naar de recepten van je vulling! Witte chocolade room dat klint wel erg lekker zker met frambozen!

14

petrabennes schreef:

Mario is al vanaf zn 25ste kalend en ziet er dus ook al 19 jaar uit als een 80 jarige :)

Ik ga wel op zoek naar de recepten van je vulling! Witte chocolade room dat klint wel erg lekker zker met frambozen!

Dank je wel. Deze versie gaat inderdaad wel. De bruidegom heeft zware wenkbrauwen zag ik op de gemailde foto, maar door die wenkbrauwen kreeg hij een te oud gezicht. Dus op de nieuwe versie geen wenkbrauwen gedaan.

De witte chocoladeroom is een recept van de site van Lara M. (Tartacadabra) en erg lekker ! Ik vind 'm zelf nog lekkerder in chocoladebiscuit :P

Groet, Jolanda

15

Jol321 schreef:
petrabennes schreef:

Dank je wel. Deze versie gaat inderdaad wel. De bruidegom heeft zware wenkbrauwen zag ik op de gemailde foto, maar door die wenkbrauwen kreeg hij een te oud gezicht. Dus op de nieuwe versie geen wenkbrauwen gedaan.

De witte chocoladeroom is een recept van de site van Lara M. (Tartacadabra) en erg lekker ! Ik vind 'm zelf nog lekkerder in chocoladebiscuit :P

Ben meteen even naar Lara dr site gegaan, die gaan we van het weekend eens proberen!
Gewoon epileren die wenkbrauwen :)

16

Ziet er heel mooi uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

17

Heel mooi taartje hoor.

Groetjes, Elly

18

Ik vind het prachtig geworden, heel persoonlijk, helemaal naar wens!
En een heel lief koppeltje met de bruidsmeisjes!
:thumb: Jolanda!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

19

Het is en blijft een plaatje. Een klein kunstwerkje met pr8ig frisse bloemetjes. En je boetseersels doe ik je gelijk nog niet na hoor!

Chocobiscuit Jol? Ik vind dat zo zwaar vallen.....nou 2x geprobeerd maar dan met cacao dr doorheen...........dan komt stukje 5 x 5 er bijna niet in bij mij.

20

Dit is geen chocobiscuit hoor. De vulling is witte chocoladeroom (een soort van zwiters room met witte chocolade erdoor.

Groet, Jolanda

21

Prachtige bruidstaart geworden, en wat knap dat je het bruidspaar zelf hebt geboetseerd. Moet voor juni een bruidstaart maken maar laat maar geen plaatje zien van geboetseerde paartjes :lol: :lol:

22

Mooi gedaan hoor :thumb:

Veel liefs Rafaëla

23

wat een plaatje weer, dat heb je he van een taartstop dan krijg je zulke mooie taarten O-)

maar ik vind hem super en je vulling klinkt mmmmmmmmmm tis dat ik het taartje wat ik voor morgen moet maken al gevuld heb want anders.....

24

heel mooi gedaan ...je boetseersel zien er thans ook lekker strak uit hoor!
Vind je oranje bloempjes h

25

Hij is echt gaaf! :Y

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!