Onderwerp: texture mat
ik heb een vraag over het gebruik van texture matten...
bij mij blijft de marsepein dermate aan de mat plakken dat ik gaten in mijn uitgerolde marsepein trek
wie heeft er tips over het gebruik van deze matten....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » texture mat
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik heb een vraag over het gebruik van texture matten...
bij mij blijft de marsepein dermate aan de mat plakken dat ik gaten in mijn uitgerolde marsepein trek
wie heeft er tips over het gebruik van deze matten....
Wat ik doe bij het gebruik van zo'n mat, is eerst mijn marsepein uitrollen.
Dan de marsepein (dus niet de mat!) heeeel licht invetten met een beetje crisco; lap marsepein op de mat leggen en het relief erin rollen. Dan marsepein pl
Wat ik doe bij het gebruik van zo'n mat, is eerst mijn marsepein uitrollen.
Dan de marsepein (dus niet de mat!) heeeel licht invetten met een beetje crisco; lap marsepein op de mat leggen en het relief erin rollen. Dan marsepein plGroetjes Natascha
He dat ga ik ook s proberen. Ik heb m gister voor het eerst gebruikt. Marsefond uitgerold en toen mat erop, nog ff overrollen en toen lap proberen op te pakken en op je taart te doen, vond ik nog een hele klus + reliefjes, zakten uit verband. Volgende keer maar s zo proberen. Bedankt voor de tip.
Dit is een oud topic, maar kwam ik met de zoekfunktie tegen maar hoe doen jullie dat met die texture rollen? Als ik mijn fondant heb uitgerold en ik ga er met zo'n texture roller overheen en ik wil de lap dan optillen vervormen de figuurtjes...
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het doen als de marsepein dan op de taart ligt, het lijkt mij dat als je er met een smoother overheen gaat of teveel wrijft, de figuren eruit gaan?
Ik wil er namelijk ook graag eentje hebben, maar ik wil het eerst ook begrijpen
Wat ook werkt is heel dun bakspray eroverheen spuiten en dan haal je de mat er ook zo af.
je kunt inderdaad de smoother dan niet gebruiken. Kunst is dus dat je de lap zo glad mogelijk over de taart legt en dan met je handen voorzichtig de rest glad maakt.
Ik ben gek op die matten , ik rol eerst de marsepein uit , en laat het heeeel ietssiepietsie dikker dan normaal en dan leg ik de mat er op en dan in 1 keer de roller er flink drukkend over heen. mat er weer af en hup op je taart. zo leuk , eigenlijk is ie al klaar dan.....
die tip vd bakspray is ook een goeie , ik zou er dan nog ff met de handen over heen gaan om evt toch te dukke druppels uit te smeren. mijn mat is al meerdere keren gebruikt en is dan vettig zat .
Maar ik heb dus zo'n wilton rol, iemand daar ervaring mee?
Oeps, ik dacht dat doe ik wel even.
Met cc heb ik hem al vaker gebruikt en dat was gewoon makkie, maar met taarten werkt het dus toch anders?!
Nou ja, ik heb hem en het zal vast wel een keer gaan lukken als het de eerste keer niet lukt
Jawel hoor: inderdaad je marsepein iets dikker rollen dan normaal, dubbelchecken dat je lap helemaal los op je werkvlak ligt, licht invetten, met heel gelijkmatige druk eroverheen ( 1 keer!). Wat ik dan doe is ipv alleen de roller eronder om 'm te tillen ook met m'n vrije arm eronder om het vervormen te voorkomen.
Maar ik moet zeggen, heb sinds een week zo'n mat: wel veeel gemakkelijker
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe jullie het doen als de marsepein dan op de taart ligt, het lijkt mij dat als je er met een smoother overheen gaat of teveel wrijft, de figuren eruit gaan?
Ik wil er namelijk ook graag eentje hebben, maar ik wil het eerst ook begrijpen
Vraag me niet waarom maar je hoeft ook niet met je smoother erover. Gewoon lichtjes met je handen aandrukken en klaar is Bella.
KOPEN! Als je er 1 hebt dan wil je er MEER!
KOPEN! Als je er 1 hebt dan wil je er MEER!
Oh, Petra.... ik heb slecht nieuws. Er komen rond de zomer 2 nieuwe modellen uit... ik heb ze al gezien .
Groetjes, Inge
petrabennes schreef:KOPEN! Als je er 1 hebt dan wil je er MEER!
Oh, Petra.... ik heb slecht nieuws. Er komen rond de zomer 2 nieuwe modellen uit... ik heb ze al gezien .
Groetjes, Inge
Ik durf mijn verlanglijst bijna niet meer te bekijken..
Groetjes, Inge
Stout!!!
Groetjes, Inge
NEeeeeeeeeeeeeeeeee wat een kwelling!
Ik geloof dat ik weer wat euro's armer wordt..
Maar ze zijn zoooo leuk, en ze brengen hun geld ook wel weer op!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » texture mat