Onderwerp: Een taart in Mexicaanse sfeer voor mijn vader
Afgelopen vrijdag had ik al een taart in mexicaanse stijl voor mijn vader gemaakt. Ik was er supertrots op, want het lukte allemaal hartstikke goed. Ook de reacties die ik daarvoor heb ontvangen waren allemaal hartstikke positief, zowel hier op het forum als thuis bij mijn familie. Nu wordt mijn vader morgen pas 65 en dan krijgt hij weer bezoek over de vloer. Dus zijn vraag was, kun je weer zo'n taart maken. Nu vind ik het helemaal niet leuk om een dezelfde taart te maken. Dus ben ik op een andere manier aan de slag gegaan. Mijn dochter kwam met het idee om een slang rond te taart omhoog te laten kruipen. En dat vond ik zo'n leuk idee van haar, dat ik dat ook gedaan heb. Ik vond het wel moeilijk om opnieuw inspiratie te vinden over hoe ik de taart verder zou afwerken. Niet zozeer, het idee om een mexicaan te maken aan de hand van een puzzelplaatje. Nee, dat stond al vrij snel vast. En ik heb hem zelfs 3D-gepuzzeld. Nee. Ik vond het moeilijk om te verzinnen hoe ik de zijkant van de taart zou afwerken. Gelukkig had ik dit keer geen scheuren in de fondant, maar wel een aantal plooien die ik niet goed weggewerkt kreeg. Dus die moesten dan wel gecamoufleerd worden. Maar goed, ik zal niet langer blijven kletsen. Ik zal mijn taart gaan showen en daar komt ie dan....

Ik zat me nog te bedenken of ik nog iets zou plaatsen op het truitje van de mexicaan. Maar heb dat toch maar achterwege gelaten. Mijn vader heeft ook nooit drukke kleding aan.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. En ik hoop dat ik binnenkort een taart maak zonder scheuren en zonder plooien in de fondant.
Groetjes en tot gauw,
Seline