1 Laatst bewerkt door Staaltje (18-01-2009 19:31)

Onderwerp: hoeveel voor 6 taartjes?

Hallo!

Volgende week ga ik met wat vriendinnen taartjes bekleden en boetseren. Ik maakte tot nu alleen heel af en toe een taartje van mmf, maar nu leek het me leuk om ook eens marsepein en fondant van de webshop te proberen.
Het is nog niet echt duidelijk wat voor taarten het gaan worden maar waarschijnlijk 5 ronde taartjes van ong 24 cm en een iets kleinere.

Nu is de vraag hoeveel ik in moet slaan van de webshop.
Voor het bekleden sowieso 6*600=3,6kg (ong. volgens de tabel)
Maar hoeveel er dan nog bij voor boetseren? En welke verdeling marsepein en fondant zou handig zijn? (bekleden met marsepein en boetseren en marsepein+fondant)

Alvast bedankt!
Groetjes

Ps. ik lees hier al een poosje mee :) erg leuk en leerzaam forum!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

2

Re: hoeveel voor 6 taartjes?

Ik denk dat je zowiezo aan 5 a 6 kg ruim voldoende hebt... hangt er ook vanaf hoe wild je het met de decoraties wilt doen etc...

~I Make: Angel Food Cakes~

3

hmm ja heb je wel gelijk in, ik bestel maar gewoon iets te veel denk ik. Als er overblijft is er gelijk een reden om over een poosje nog een taartje te maken!

Wanneer je marsepein of fondant open hebt gemaakt kan je het toch nog wel een poos bewaren?

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

4

Ja hoor, geen punt. Goed verpakken, in een zakje en dan in een bakje.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

niet helemaal dezelfde vraag, maar wel ongeveer.
voor een kamp van mijn studentenvereniging ga ik 130 cupcakes bakken. natuurlijk moeten deze ook gedecoreerd, maar heeft iemand enig idee hoeveel gram fondant je nodig hebt voor hoeveel cupcakes?
hoewel te veel natuurlijk niet erg is, wil het toch redelijk kunnen schatten omdat we met een niet al te ruim budget werken... vandaar :)

alvast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!

willemiene wonder wicht

6

willemiene schreef:

niet helemaal dezelfde vraag, maar wel ongeveer.
voor een kamp van mijn studentenvereniging ga ik 130 cupcakes bakken. natuurlijk moeten deze ook gedecoreerd, maar heeft iemand enig idee hoeveel gram fondant je nodig hebt voor hoeveel cupcakes?
hoewel te veel natuurlijk niet erg is, wil het toch redelijk kunnen schatten omdat we met een niet al te ruim budget werken... vandaar :)

alvast heel erg bedankt voor eventuele antwoorden!

Ik weet het antwoord niet op je vraag, maar ik zou even een nieuw topic openen, dan lezen meer mensen je vraag.

Mijn website: Presentaart