1

Onderwerp: cake kopen.

Als je niet genoeg tijd hebt om te bakken kan je toch ook voor n keer gewoon een cake kopen en die insmeren en bekleden?
Wie heeft dit wel eens gedaan? En beviel dit ook? Of zijn er nog andere idee

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (19-01-2009 08:41)

Re: cake kopen.

Hoi,

Ja ik doe dat ook wel, ik gebruik echter wel moscovisch deeg, omdat dit luchtiger is.
Daar zijn bijv. taartbodems van gemaakt. Met een cake kan het ook, maar dan wordt je taart vaak wat zwaarder om te eten.
Taartbodems kun je in elke supermarkt kopen, ze kosten ongeveer 68 eurocent per stuk. Als je even snel een taart moet maken, is dat een prima oplossing! Wel even omdenken dat je de randjes er recht af snijdt, dan zie je dat niet terug als je de taart bekleedt met marsepein.
Je kunt bijv. 2 of 3 taartbodems op elkaar zetten en daartussen een vulling doen, daarna bekleden met marsepein en voila daar is je taart.

3

ik heb een keer een cake bij Lidl gekocht om te proberen, nou ik vond het 10x niks. Kan niet tippen aan eigengemaakte cake. Maar misschien dat anderen daar anders over denken.

4 Laatst bewerkt door AngelCakes (18-01-2009 19:51)

Helemaal eens met Monique. Ik vind het maar niets cake gebruiken als taart :S veeeel te machtig ook! Je moet rekening houden dat je hem ook nog eens 1 of 2 keer vult...dan nog eens afsmeert wat ook al zoet is en dan nog eens bekleed. Dan is een basis van cake niet echt aan te raden!

~I Make: Angel Food Cakes~

5

Ik heb hier ook een vraag over. Kun je kapsels van biscuit ook bij de bakker bestellen?
Wie heeft hier ervaring mee?

6

misschien kan je 1 of 2 kapsels bakken en die invriezen, heb je altijd wat in huis.

en patty, als ik jouw was zou ik het gewoon vragen bij de bakker, weet dat je er ook marsepein kan kopen. geen ervaring mee

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

7

ik heb het pas een keer met een euroshopper geprobeerd en dat ging super! petit fours werkt niet, want dat kruimelt te veel! Ik vond het ook best lekker! zelf bakken heeft de voorkeur, maar in geval van haast is het zeker goed te doen! (aldus ikke)

8

Ik koop kapsels van biscuitdeeg bij de bakker. Ronde in drie maten, vierkant zo groot je wilt. De ronde zijn meestal wel op voorraad, enige is dat ik het aan de bakker zelf moet vragen en die is meestal rond twaalf uur naar huis.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be