1

Onderwerp: Dikke/dunne icing

Hallo allemaal,
sinds enige tijd werk ik voor een cafe waar ik voor de huisgemaakte spullen zorg.
De carrotcake maak ik af met een roomkaas/boter/citroen/poedersuiker-glazuur.
Soms wordt deze heel mooi dik: wat ook de bedoeling is zodat ik er mooi walnootjes en cranberries in kan laten vallen :-)

De  laatste tijd wordt het glazuur steeds dunner, met hetzelfde recept!
Het lijkt inmiddels meer op een dun glanslaagje dan een mooi pak sneeuw.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan of heeft iemand een stabiel recept voor mij??

Dank voor jullie reacties!

2

Re: Dikke/dunne icing

misschien wat voorzichtiger zijn met de vloeistof die je toevoegd?

3

Hoi Isabel, de vloeistof die ik toevoeg is altijd gelijk...
Ik kom er niet uit omdat ik precies hetzelfde recept aanhoud, maar een ander resultaat krijg.
Wat ik me wel eens af heb gevraagd is of het komt doordat de producten biologisch zijn. Biolkogische melk schuimt bv ook niet constant tegenover niet biologische die dat wel doet (mn de lang houdbare!).

Groet, Esther

Oei, wat moeilijk, ik weet niet of je citroensap gebruik, dat je dat vervangt voor rasp????
Wel vreemd dat je alles hetzelfde aanhoud en het nu dus anders van structuur is.
Hopelijk kom je er snel uit!!
Succes.

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

5

Ik heb toevallig vorige week nog een carrot cake gemaakt...erg lekker :)

maar wat voor roomkaas gebruik je dan? en gebruik je citroensap wat vers is of uit zo'n potje zeg maar?

Mijn cream cheese frosting is tot nu toe altijd lekker dik en smeuig gebleven..ik zal 's kijken of ik 't recept kan vinden...

~I Make: Angel Food Cakes~

6 Laatst bewerkt door Snoep (19-01-2009 12:47)

hee dankjewel voor jullie reacties!

Lekker ja Carrotcake!! Zo heerlijk smeuig hmm!

Ik gebruik altijd de volvette roomkaas van Latois, Demeter roomboter, rietsuikerpoedersuiker en vers citroensap. Ik voeg ook wat rasp toe (dat was ik vergeten te vermelden). Alleen rasp geeft niet dat heerlijke zoetzure contrast wat zo lekker is bij al de kruiden en specerijen en niet te vergeten de walnoten met dat lekkere bitter :-)

Groetjes Esther