1

Onderwerp: Waar vind ik...

de ingredienten om fondant te maken?
Het zal hier vast ergens op het forum of de website terug te vinden zijn maar ik kan het niet vinden :O
Vorig jaar heb ik zelf marsepein gemaakt, was best leuk alleen te grof.
Nu wil ik dit jaar fondant maken maar wil graag weten waar ik aan de ingredienten kom, kan ik die bij een bakker kopen, of gewoon de supermarkt?

Ben benieuwd wat het resultaat van mijn baknijver dit jaar gaat worden :D

2

Re: Waar vind ik...

Ik haal het hier in de webshop.

3

volgens mij staan er wel recepten op het forum, even via "search"en ik denk dat je dan wel wat vind.

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

4 Laatst bewerkt door Pooh (13-01-2009 14:03)

Onder het kopje recepten aan de linkerkant........... ;)

En dan zie je ook waar je het kan halen, supermarkt en webshop

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ik heb het een keer zelf gemaakt nav een recept in het boek van Lindy Smith, maar ik vind het geen succes. Heel plakkerig en brokkelig tegelijk. Was blij dat ik van mijn voorraadje af was. Misschien gaat het beter met een ander recept.

groetjes, Ageeth

6 Laatst bewerkt door Rivella (13-01-2009 21:36)

Besankt iedereen voor de antwoorden.
Ik kan helaas niet via de webshop bestellen, dat kan ik nl pas Donderdag en dan heb ik alles te laat in huis.
Ik neem aan dat ik glycerine en glucosestroop ed. in de supermarkt kan kopen??

7

Nee helaas, verkeerd aangenomen. Dan zou ik als ik jou was voor mashmallowfondant gaan.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ja, marshmellowfondant kun je makkelijk zelf maken...en het smaakt heerlijk, iedereen hier is er fan van, vinden ze lekkerder dan de fondant uit de webshop.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

9

Ik heb nog een recept van fondantglazuur dat minder snel moet uitdrogen doordat er boter inzit. Het geeft een satijnglans: doe 50 g boter, 2 el citroensap en 2 el water in een steelpan en verwarm dit tot het gesmolten is. Doe er 1/3 van de 700 gr. poedersuiker bij en blijf roeren tot de suiker is opgelost. Draai het vuur hoog en laat het pannetje op het vuur tot het mengsel net begint te koken. Haal het van het vuur. Roer er nog 1/3 van de suiker bij en klop goed tot alles gelijkmatig met elkaar is vermengd. Doe het in een kom. Doe er zoveel van de resterende suiker bij tot een stevige massa ontstaat. Bestrooi het werkblad met poedersuiker en kneed het glazuur tot een sopel deeg. Voeg evt. kleurstof bij. Luchtidichg enkele weken houdbaar in de koelkast. BIj gebruik eerst op kamertemp laten komen.

Nog niet zelf uitgeprobeerd, maar dit kan je in de supermarkt krijgen.
Als je het probeer hoor ik graag of het goed ging.

10

Witje75, het is uiteindelijk jouw recept geworden, het was alleen niet zo heel erg kneedbaar enzo, heel droog en brokkelig.
Uiteindelijk is het wel gelukt op iets wat op een taart lijkt te maken.

Zie hier het resultaat :D

11

Hoi Rivella,

Wat jammer, zelf heb ik het net ook gemaakt, maar dan suiker toegevoegd, tot ik hem goed vond, dus laatste paar scheppen niet meer.
Die was niet droog en brokkelig.

12

Tja, ik heb alleen nog geen idee hoe de ideale ondant aan hoort te voelen ;)