1

Onderwerp: plunger uitstekers

Hallo,

Heb net mijn eerte taartjes gemaakt en wildee plunger uitstekers gebruiken maar kreeg dit niet voor elkaar. Ze bleven gewoon aan de uitsteker plakken als ik het vormpje eruit wil drukken? hebben jullie tips?

Rollen jullie eerst de fondant/marsepein uit,laten jullie het dan even drogen of druk je meteen de uitsteker erin?

Laten jullie dan het vormpje even drogen voordat je het van bv. de tafel haalt of doe je het meteen op de taart? ik liep er nl. tegenaan dat het vrmpje wat uitgestoken is ergslap is enzo weer vervormd als ik het meteen gebruik. Heb ook ergens gelezen om het op een bakpapiertje uit te steken en dan even te wachten voor je het ervan afhaalt.

Groeten Heidi

2

Re: plunger uitstekers

ik deb de uitstekers even in de poedersuiker, dan laat het bloemetje zo los.

Je kunt ze ook meteen op de taart los laten, of even laten drogen en met een mesje ze voorzichtig op de taart plaatsen.

Ik gebruik hier een paletmesje voor :)

3

birgitta schreef:

ik deb de uitstekers even in de poedersuiker, dan laat het bloemetje zo los.

Je kunt ze ook meteen op de taart los laten, of even laten drogen en met een mesje ze voorzichtig op de taart plaatsen.

Ik gebruik hier een paletmesje voor :)

Paletmesjes altijd handig! Zeker die bij de Blokker bij de schildersafdeling...5 stuks van wat groter tot wat kleiner...rond de 3,50 euro als ik me niet vergis :D misschien een tip ;)

~I Make: Angel Food Cakes~

4

zag ze gister ook bij het kruitvat liggen :)

of bij de action voor

6

Ik kwam erachter, dat als ik iets dikkere marsepein had, het wel beter ging...

Groetjes,
Marianne

Ik doe er niks mee, maakt niet uit of ik marsepein of fondant of combi gebruik. Maak zelfs de onderkant al nat om het direct op de taart te plakken!! Gaat eigenlijk altijd goed. Ik heb meer moeite met de tappit letters e.d. Succes!!

8

huishoudfolie over je marsepein doen. Dan je tappit erop en schuiven, draaien e.d. gevolg is een prachtige letter. Ik moet er wel even bij zeggen dat het met de Funky letters ietsjes moeilijker gaat, maar je het gaat op zich best..

Oja als je je marspein op een snijmatje of een silliconenmatje legt gaat het aller beste.

9

Ik gebruik nu ook huishoudfolie bij de funky letters en hoef niet te draaien, druk alleen stevig en haal ze dan voorzichtig los.

Groetjes,
Marianne

ooow wat kan ik nog veel leren van jullie!! :)

11

hmmm huishoudfloie dus, ben gisteren zo aan het stoeien geweest met die funkies dat ik even iets anders gepakt heb, maar dist is nog een iets om te proberen.

12

ja ik heb ook problemen met funky, gaat dit ook eens proberen

met gewone bloemen doe ik een beetje crisco door de plungers heen, glijden er zo uit hihihih