1 Laatst bewerkt door sjakkie40 (13-01-2009 16:52)

Onderwerp: pannen als bakvorm

vandaag stonden er bij ons in de koopjeshoek (ik werk bij ikea) 2 pannen van onze goedkoopste pannenset. ik heb ze meegenomen en de handvaten eraf geschroefd. vanmiddag meteen de kleine (16 cm doorsnee en 8,5 hoog) gevuld met mix en het resultaat was helemaal goed! het kapsel werd 7 cm hoog. het is gewoon een  goedkope set met drie pannen. 1 steelpan van 16 bij 8,5 , een steelpan met deksel van 16 bij 11 (geloof ik) hoog en een gewone pan met deksel van 20 cm en 9,5 cm hoog. de set kost maar 7.99 (normale prijs) en lijkt me ideaal als je niet teveel geld wilt uitgeven aan "bakvormen".

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

2

Re: pannen als bakvorm

helemaal super die tip! nooit aangedacht om dat in pannen te doen, en daar heb ik er zat van!

Groetjes, Dorothea.

3

denk wel om de handvaten! ze zijn niet allemaal bestand tegen de oven.

4 Laatst bewerkt door AngelCakes (14-01-2009 10:25)

als het plastic handvatten zijn dan zal ik ze idd eraf schroeven ja...of je wilt je oven natuurlijk goed willen boenen erna van al 't gesmolten plastic :P hehehe...

als het metalen handvatten zijn zeg maar (hetzelfde materiaal als je pan) dan kunnen ze wel de oven in....

@Sjakkie: van wat voor materiaal is die pannenset dan? Ik ben eergister nog bij de IKEA geweest namelijk en geen pannenset gezien...heb je er misschien een FOTO van? :) dan kan ik beter zien welke ik moet hebben :D

~I Make: Angel Food Cakes~

5

Ik heb even op de ikea site gekeken en ik denk dat het om deze pannenset gaat. Bedankt voor de tip.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70082337

6

inderdaad het is de annons pannenset en angelcakes, ik heb even voor jou bij eindhoven gekeken, hij is volop voorradig!

7

bij ons is hij er niet meer :(

8

oohhh das jammer, zit er niet een andere vestiging dan delft bij jou in de buurt? alle andere vestigingen hebben ruim voorraad!

9

sjakkie40 schreef:

inderdaad het is de annons pannenset en angelcakes, ik heb even voor jou bij eindhoven gekeken, hij is volop voorradig!

Hehe ja ik zag het ook thnx :P weer al een item om toe te voegen in mn HEBBEN lijstje bij de IKEA :P had dat draaiplateau al meegenomen ben er ZO blij mee! geweldig ding en maar 6 euro...die is echt een must have....39 cm breed...

10

ja die heb ik inderdaad ook! ideaal he!!!

11

Ik heb vandaag de Annons pannenset gehaald net de handvatten eraf geschroefd :P ideaal en wel zo'n 7 a 8 cm hoog net zoals de Wilton pannen...dus dit worden mijn standaard bakpannen nu :P lekker van RVS...dus geleid ook goed :D hihi

12

Bij gebrek aan bakblikken bak ik er ook in, gebruik ze ook als oven schaal (voor stoofpotten etc), ze zijn al 2 jaar oud en nog nooit een probleem mee gehad.

13

tourta schreef:

Bij gebrek aan bakblikken bak ik er ook in, gebruik ze ook als oven schaal (voor stoofpotten etc), ze zijn al 2 jaar oud en nog nooit een probleem mee gehad.

Lijkt mij ook heel handig maar ik heb en keramische kookplaat en vroeg me af of de bodems niet bol gaan staan ...
groetjes Tineke

groetjes Tineke.

14

Tienie schreef:
tourta schreef:

Lijkt mij ook heel handig maar ik heb en keramische kookplaat en vroeg me af of de bodems niet bol gaan staan ...
groetjes Tineke

Ehh het gaat om bakken in de oven he ;) niet om koken...maareh deze pannenset is niet geschikt daarvoor geloof ik. Ik zag wel dezelfde set met een teflon laag die zouden wel kunnen maar of die nou de oven in kunnen weet ik niet...

15

AngelCakes schreef:
Tienie schreef:
tourta schreef:

groetjes Tineke

Ehh het gaat om bakken in de oven he ;) niet om koken...maareh deze pannenset is niet geschikt daarvoor geloof ik. Ik zag wel dezelfde set met een teflon laag die zouden wel kunnen maar of die nou de oven in kunnen weet ik niet...

Hahaha ja dat begreep ik wel hoor .
Maar kun je na het bakken de pannen ook nog gebruiken op de kookplaat ??
Snappie?
groetjes Tineke

groetjes Tineke.

16

Tienie schreef:

Snappie?
groetjes Tineke

Jawel dat zou nog wel kunnen denk ik :) er staat ook bij de gebruiksaanwijzing na het koken dat je hem af moet laten koelen zodat de kromming weer recht trekt in zijn natuurlijke vorm

17

AngelCakes schreef:
Tienie schreef:

Snappie?
groetjes Tineke

Jawel dat zou nog wel kunnen denk ik :) er staat ook bij de gebruiksaanwijzing na het koken dat je hem af moet laten koelen zodat de kromming weer recht trekt in zijn natuurlijke vorm

Oh , nou ik ga het eens proberen en anders heb ik mooi en reden om nieuwe pannen te kopen haha.
Dank je voor de tip.

groetjes Tineke.

18

Supertip! ik heb een aantal pannen waar ik niets mee doe, daar gaan morgen mooi de handvaten vanaf ;)

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl