1

Onderwerp: Taart verhogen,bakpapier tot de bodem?

Doen jullie bakspray en dan alleen het bakpapier voor je verhoging, of tot de bodem?Is bakspray op de bodem voldoende?of moet je bakpapier op de bodem doen?Bij mij plakt het bakpapier meestal aan mijn taart zodat hij wel eens scheurt op sommige plekken..... :(

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

2

Re: Taart verhogen,bakpapier tot de bodem?

Om te verhogen doe ik een dubbel gevouwen papieren rand ongeveer vanaf de helft van mijn bakvorm. Als je 'm te hoog doet, dan gaat ie met het rijzen van het biscuit mee omhoog en mist het zijn werking. Ik doe geen papier op de bodem.

Groet, Jolanda

3

Ik doe altijd op de bodem (springvorm) en de zijkanten vanaf de bodem.
Ik doe ook altijd een beetje boter op alle delen van de vorm. Zo blijft het beter plakken en krijg ik het papier er later weer makkelijker af.

4

Vetten jullie dan alleen de vorm in voor je het papier er op doet of dan ook nog eens het papier. Dat is dan 2 x vetten?

5

petrabennes schreef:

Vetten jullie dan alleen de vorm in voor je het papier er op doet of dan ook nog eens het papier. Dat is dan 2 x vetten?

Inderdaad 2 x vetten ! Eerst de vorm om het papier te laten plakken en dan weer het papier om het niet aan het biscuit te laten plakken.

Groet, Jolanda

6

Ik vet alleen de vorm in. Gaat altijd goed eigenlijk.