Onderwerp: allergie amandel...
Misschien een rare vraag maar iemand wil een taart maar heeft een amandel en pinda allergie.
Kan ik dan wel een taart met fondant maken?!?!?!??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » allergie amandel...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Misschien een rare vraag maar iemand wil een taart maar heeft een amandel en pinda allergie.
Kan ik dan wel een taart met fondant maken?!?!?!??
Hoi,
In de mmfondant die ik van trend en decor toys krijg, zit het volgende:
koemelkeiwit, lactose, kipeiwit, soja, tarwe, mais, peulvruchten en noten.
Dus maw met mmfondant niet!
Heel goed op de ingredi
Tarwe in MMF ????? Heel apart, maar goed daar gaat het niet over.
Die mmf van de webshop bevat dat niet hoor..... .
Ingredi
vooral opletten met vegetable oil (kan bijv. ook arachide olie zijn) Anders zul je het zelf moeten maken
Hoi,
In de mmfondant die ik van trend en decor toys krijg, zit het volgende:
koemelkeiwit, lactose, kipeiwit, soja, tarwe, mais, peulvruchten en noten.
Dus maw met mmfondant niet!Heel goed op de ingredi
Tarwe in MMF ????? Heel apart, maar goed daar gaat het niet over.
Die mmf van de webshop bevat dat niet hoor..... .
Ingredi
vooral opletten met vegetable oil (kan bijv. ook arachide olie zijn) Anders zul je het zelf moeten maken
Geen idee wat het is dus ik zal het wel nooit gebruiken
ik heb pas ook een taart moeten maken voor iemand met een noten en pinda allergie. Omdat deze vrij heftig was heb ik het zekere voor het onzekere genomen en gebeld met Bakels. Zij hebben mij gegarandeerd dat hun pettinice fondant absoluut geen sporen van noten of pinda's kan bevatten.
Overigens heb ik voor de zekerheid ook gewerkt met een nieuw zeiltje en een nieuwe rolstok (type Gamma ). Ook heb ik het gebruik van tooltjes beperkt en alles wat ik heb gebruikt, vooraf grondig gereinigd. Zelfs de kleurstof potjes aan de buitenzijde! Tenslotte zit ik overal met m'n marsepein vingers aan.
Al met al vond ik het een heel gedoe, maar ja .... als je dan weer een blije reactie krijgt omdat iemand eindelijk ook 'ns taart kan eten, weet je weer waarvoor je het doet!
Succes!
suz@nne schreef:vooral opletten met vegetable oil (kan bijv. ook arachide olie zijn) Anders zul je het zelf moeten maken
Geen idee wat het is dus ik zal het wel nooit gebruiken
arachide is pindaolie(aardnoten)!
dus NIET gebruiken!!!
Die gebruik ik ik niet
Crisco is denk ik ook veilig dus dat gaat goed komen. Toch wel een verantwoording eigenlijk. Ik heb daar nog nooit mee te maken gehad dus ik check en dubbel check alles.
Meisje wil graag een prinses dus ga een barbie maken maar ik wil ntuurlijk NIET dat er iets in zit wat ik tegen had kunnen houden.
Elk kind heeft toch recht op een mooie verjaardags taart!
Bij de crisco staan alleen in het engels de ingredienten,
mijn engels is niet zo goed, maar volgens mij komt er geen pinda e.d in voor...
Succes, het is echt fijn als ze een eigen taart hebben,
dus vind het heel goed dat je het wilt maken, en dat je het helemaal goed wilt doen!
Ben maandag toch aan het workshopen bij Inge dus vraag ik het ook nog even voor de zekerheid.
Ohhhhhhhhhhhhh je moet er toch niet aan denken dat een kind ziek wordt van jou taart!???!?! Nee hoor, ik check allees voor de zekerheid even bij de moeder. Weet die in iedergeval ook dat het goed zit
Crisco is denk ik ook veilig dus dat gaat goed komen.
Bedenk je bij 't gebruik hiervan wel dat je dan materiaal gebruikt dat wellicht wel 'ns in aanraking is geweest met marsepein. Ik durfde dat niet aan. Als ik me bedenk hoe vaak ik 't potje pak met m'n marsepein handen. En dan soms ook nog ff snel een likje eruit met m'n marsepein vinger omdat ik zo snel geen spateltje bij de hand had.
En je hebt helemaal gelijk: ieder kind heeft recht op een mooie verjaardagstaart, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zo'n allergietaart achteraf toch wel 'n aanslag op m'n zenuwen vond.
Ik neem aan dat het wel mee gaat vallen.
Ik neem alleen producten die veilig zijn. Ik neem een nieuw potje crisco.
Al mn tooltjes zijn schoon en was ik nog een x extra voor gebruik dan lijkt mij dat er weinig fout kan gaan...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » allergie amandel...