1

Onderwerp: Barbielijfje bekleden

Hoi allemaal,

Na enig speurwerk hier op het forum, heb ik nog een vraagje over het bekleden van een barbielijfje. Ik wil de dame in kwestie een 'bloemenlijfje' geven. Plak je de bloemetjes dan direct op het popje, of maak je eerst een glad lijfje van marsepein waar je dan weer de bloemetjes op plakt?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rhod

Groetjes,
Rhod

Re: Barbielijfje bekleden

Helaas heb ik nog geen ervaring met de barbietaart, dus 'k lees even met je mee! Wil me er binnenkort ook aan gaan wagen :-).

Succes!

3 Laatst bewerkt door Jol321 (17-01-2009 12:56)

Ik heb ze op het lijfje geplakt (met eetbare lijm). Je kan ook eerst een lijfje maken, maar ik las bij iemand anders, dat de barbie dan niet meer zo slank lijkt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCJ33YLT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-D43GLGQM.jpg

Vergis je niet in de tijd, want je bent er best even mee bezig. Zeker als je ook nog een bloemenonderrand maakt. Succes!

Groet, Jolanda

4 Laatst bewerkt door rvhardeveld (17-01-2009 15:41)

Dit is precies wat ik bedoel ja! Super zien ze er uit zeg! Ik hoop echt dat 't me lukt.
Ok

Groetjes,
Rhod

5 Laatst bewerkt door Jol321 (17-01-2009 15:59)

Ik heb inderdaad de kleinste gebruikt maar ik heb die met de ejector (setje van 2). De plunger heb ik pas gekocht en daarvan is de kleinste nog kleiner, dus dan kan je de middelste denk ik gebruiken.
Het zilveren lijfje had ik eerder gemaakt. Eerst het lijfje bekleed en toen in de pop gezet. Wilde daar de bloempjes ook op de rok laten doorlopen, maar dat werd zo'n rare bobbel. De roze versie was later en toen heb ik het blote lijf erin gezet en toen bloempjes geplakt, daardoor loopt het beter door.

En hou op over boetseersels.....  ;) Ik ben bezig aan de bruidstaartje waar maar liefst 4 (!) poppetjes op mogen.....Wat ik helemaal lastig vind, is als het ook nog op iemand moet lijken. De bruidegom is 40 en kalend, maar mijn hoofd leek wel 80 door het kale. Ik heb 'm er maar weer afgeplukt en een nieuw hoofd gegeven........en zo blijf ik bezig..........Tja, als het in uren werd betaald, dan werd het nog leuk :lol:

Groet, Jolanda

6

:D

Wat een drama ja! Ik vind poppetjes ook zo vaak wat mollig ogen. Lastig om het nog complimenteus te houden voor het bruidspaar!

Succes!

Enne.. oh ja: Bedankt, ik zal 'm dan maar niet van te voren bekleden, want die roze loopt inderdaad mooier door op de rok. Dat wordt dan maar gewoon nachtwerk vrees ik :S

Groetjes!

Groetjes,
Rhod

7

rvhardeveld schreef:

:D

Wat een drama ja! Ik vind poppetjes ook zo vaak wat mollig ogen. Lastig om het nog complimenteus te houden voor het bruidspaar!

Succes!

Enne.. oh ja: Bedankt, ik zal 'm dan maar niet van te voren bekleden, want die roze loopt inderdaad mooier door op de rok. Dat wordt dan maar gewoon nachtwerk vrees ik :S

Groetjes!

of het lijfje alvast aankleden en alleen een onder randje pas doen als ze op de taart staat. zodat je het toch kunt laten overlopen...

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.