1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (25-06-2008 09:24)

Onderwerp: owjee, kapsel 2x zo hoog als bakblik.....

:S
ik dacht ik ga ook eerst eens alleen de eieren mixen en dan de rest er pas bij doen. tjeemig...... hoog man. staat nu nog in de oven ff kijken hoe hij eruit komt.
het zijn ook wel 2 kleine blikjes 12 en 16 cm (wil eens een soort bruidstaartje proberen) die kleinste is wel 2x zo hoog en die iets grotere minimaal 1,5x. ik zal ze wel in verhouding moeten snijden wil ik ze mooi stapelen natuurlijk. maar whahaha ik wist niet wat ik zag. heeft dat puur en alleen te maken met eerste de eieren mixen???

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: owjee, kapsel 2x zo hoog als bakblik.....

Hhah,, ik snap er geen bal van. Zal wel aan mij liggen, hahahaah.
Heb je een ander recept gebruikt dan normaal dan?

3

Volgens mij heeft ze hetzelfde recept qua ingredienten gebruikt maar het anders bereidt.
Het klopt wel hoor, want de eieren zorgen voor je volume. Dus als je die eerst even alleen mixt krijg je meer volume.
Je hebt alleen wel kans dat als je het kapsel doorsnijdt, je heel veel kleine (en grotere :s) luchtbelletjes ziet :s.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

whahaha we zullen zien, oven is bijna klaar.... trouwens zelfde recept als altijd, webmix. nog oude verpakking (laatste restje overigens, nieuwe staat al weer klaar ;) )

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

H

6

Hahah, snap er nog steeds niks van, maar waarschijnlijk komt dat dus omdat ik de webshopmix dus niet gebruik.
Ik gebruik zelf altijd het recept van basisbiscuit 2.
Ben wel erg nieuwsgierig wa tje dan anders doet dan normaal?

7 Laatst bewerkt door kwebbeltje (25-06-2008 09:45)

hier zijn ze dan... ff op zijn kop gezet zodat er weer een plattere onderkan uitkomt zo. dus hij was nog ongeveer 1 cm hoger....
http://pic4.picturetrail.com/VOL716/2664216/19427529/322700801.jpg
0w ik heb in totaal voor deze 2 bakblikken een mix van 3 eieren gebruikt. ook wel handig om erbij te vermelden. hij voelt verder goed aan als ik hem een beetje probeer in te deuken..

8 Laatst bewerkt door kwebbeltje (25-06-2008 10:12)

om de verhoudingen te laten kloppen heb ik een klein plakje van de kleinste afgesneden net en ik zie geen gaatjes, alleen 1tje van de prikken om te testen of hij gaar was.... dus dat is wel goed gegaan verder...

9

taartje klaar staat in de parade onder ff lekker oefenen ;)

10

Ja dat heeft te maken met het eerst kloppen van de eieren, je klopt er lucht onder door ze eerst goed alleen te kloppen, je zult ook merken dat je nu een heel luchtige biscuit hebt....ik doe het altijd zo!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

11

ik heb het precies gedaan zoals op t pakje staat en mijn kapsel zie ik ook mn oven bijna uitrijzen......

groetjes van Marloes

Ik heb donderdag 2 kapsels gebakken en die waren 15 cm hoog!!! Ik heb de zelfde hoeveelheden gebruikt als ik altijd gebruik. Ik denk toch dat het aan de nieuwe mix ligt hoor. Dit was de eerste keer dat ik deze gebruikte!

13

hee dat is een goeie ga ik volgende keer ook zo uitproberen

groetjes samira
mijn taartjes

Mijnes worden niet hoger dan 4 cm.. 1x 5 cm.
Ik maak wel zelf mix met bloem enzo maar dat moet toch kunnen. Grr.

15

Ik heb een keer meer water in de mix gedaan, kreeg ik ook zo'n ontzettend hoge kapsel. Ik was bang dat het dan minder zou smaken maar omdat je het vaker doorsnijdt en vult is het toch lekker. Maar ik denk dat ik het voortaan ook zo ga doen, dus eerst de eieren kloppen want dat lijkt me toch lekkerder dan met extra water om een hoge kapsel te krijgen.

16

monique: als je zegt "extra" water...hoeveel extra water gebruik je dan? :) kan er wel een hele beker in gooien maar denk niet dat 't bevordelijk is voor mn biscuitsmaak hihi ;)

~I Make: Angel Food Cakes~

17

ik heb het altijd met de kleinere bakblikken dat ze in verhouding met grotere taarten mega hoog worden..

Zojuist een taartje van 20 cm gemaakt en die is zelfs overstroomd., hahaha. Nog nooit gehad. Ik heb weleens het idee dat de hoeveelheid mix in de schemas voor de kleinere taarten iets te veel is... Of bij de grotere iets te weinig, dat kan natuurlijk hoog.

Maarre kwebbeltje wel leuk he van die hoge torens.. hihi