Onderwerp: Eerste poging, iets te ambitieus
Ik ga over een jaar trouwen en probeer de kosten laag te houden. Zo kwam ik bij de taart terecht. Ik ben een ervaren kok en hou van nieuwe dingen maar een volledig gedecoreerde taart, daar was ik nog nooit aan toe gekomen.
Om maar alvast te beginnen met oefenen heb ik een taart (geprobeerd) te maken voor de verjaardag van mijn grootvader morgen.
Drie lagen met marsefond bekleed, royal icing piping en gumpaste klimop en Anjers met petal dust.
De bovendste en onderste laag is chocoladebisquit met choco botercreme en kersenjam
De middelste laag is citroenbisquit met leon curd botercreme en zelfgemaakte cranberryjam.
Dingen die ik geleerd heb:
- Een laag marsefond strak over een taart heenkrijgen is zo makkelijk nog niet.
- Als je witte fond gebruikt op een bruine taart dan zie je dat er door heen
- Plastic spuitmondjes zijn vervelend
- Ik heb geloof ik wel aanleg voor werken met gumpaste
Over het geheel genomen be ik redelijk tevreden, er zitten veel lelijke vouwen in de fondant maar het is dan ook de aller aller eerste. En Anjers maskeren een hoop 
Heel erg bedankt voor alle hulp en inspiratie die ik heb gekregen door hier rond te kijken.
Oh en het zijn telefoon foto's dus niet de mooiste kwaliteit.
Met de restjes beslag, klimop en marsefond heb ik deze nog in elkaar gedraaid
Bedankt voor het kijken,
Jaii

en je hebt nog een jaar om je uit te leven op taarten voor je eigen bruidstaart in zicht komt! dat worden geweldige verjaardagen waar je naar toe gaat