1

Onderwerp: Borstentaart

Hoi,

Een klant vraagt of ik een taart wil maken voor 12 tot 20 personen.
Nu wil ze dus een vrouwenlichaam, rechthoekig met borsten.
Maar de borsten zijn al 12 cm breed, dus taart wordt 25 cm breed.
Als ik dan voor de borsten 4-6 stukjes tel, heeft ze er nog maar 15 nodig.
Als ik dan uit ga van stukjes van 5 bij 5 wordt het dus een taart van 25 keer 15 cm.
Niet eens vierkant.

Nu zat ik te denken, als ik nu een lage taart maak met 1 vulling, en dan soort tompoezen eruit snij, misschien 5 keer 10 per stukje?
Of zou dat toch te veel zijn?
Zo, vind dit lastig zeg. Mag ik ook haast wel wat extra vragen omdat ik meer marsepein nodig heb denk ik.
Wat vinden jullie ervan?

2

Re: Borstentaart

Ik zou de borsten op een ronde taart (25 cm)  of op een hartvorm doen. Vind ik er wat sierlijker uitzien en dan zit je wel goed met de aantallen.

Groet, Jolanda

Ik zou toch de vierkante taart bakken, die mooi uitsnijden zodat ze een taille krijgt, borsten erop, hup klaar.
Je gaat er toch geen stuk afsnijden omdat het anders te veel is ofzo?

4

Nee, maar ze betalen voor 20 stukjes, kan ik ze wel 40 stukjes geven, maar dan mag ik bij leggen, in plaats van verdienen.
En zo gek ben ik niet.

5

Wendy bedoelt, dat je van het biscuit een stuk afsnijdt. Dat zijn de kosten niet hoor. Dat doe je ook bij een 3D taart.

Groet, Jolanda

Precies en dan heb je ook lekker cakeballetjes ;).

7

maar ik haal geen 6 stukjes uit een borst hoor, dan vind ik het erg kleine stukjes. 3 of misschien 4 stukjes zou ik doen per borst.
en dan op de 25 cm vierkante taart.
zelf ben ik nooit zo zuinig, ik heb liever dat ze een paar stukjes teveel hebben als precies die 20 kleine stukjes.
maar voor de borsten op de taart kun je natuurlijk iets extra's vragen.
dus de prijs voor je vierkante taart en dan nog iets voor de borsten.
succes!

8

Nee, ik haal geen 6 stukjes uit 1 borst, maar uit beide borsten, dus 3 per borst.
En rond bak ik eigenlijk veel liever.
Ik heb alleen zo'n grote braadslee rechthoek, en moet daar dus al aan snijden om hem vierkant te krijgen.
Bedankt Jol, ik ga het aan hun vragen.
En willen ze dat niet, dan betalen ze maar stukjes extra.
Maar wat wegsnijden uit de taille, lijkt me ook wel een leuk effect.

9

witje75 schreef:

Maar wat wegsnijden uit de taille, lijkt me ook wel een leuk effect.

Je kan met de braadslede denk ik ook wel een goede maat krijgen (ik reken voor mijn braadslede 18 stukjes). Maar met rond kun je ook een taille snijden hoor
Ik heb een paar keer lijven gemaakt van 2 ronde taarten (naar het idee van taartdoos). Dan sneed ik ook van de 2 taarten een reepje af waar ze tegen elkaar komen en vervolgens een stuk wegsnijden voor de taille.
Succes in ieder geval.

Groet, Jolanda

10

Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb er toch te weinig tijd voor, dus schuif ik hem door. Iemand interesse? Wel in de buurt van Harmelen. Voor volgende week vrijdag.

Helaas te ver weg :(