1

Onderwerp: Topsy turvy...HELP

Dag medebakkers/sters,
Ik ben gevraagd om in mei voor de communie van mijn achternichtje een Topsy Turvy te maken. Het moet voor ongeveer 70 mensen zijn (er komen nog muffins bij). Nu ben ikzelf uitgekomen op de ronde bakvormen met afmetingen: 40 cm (43 personen), 30 cm (24 personen) en 20 cm (11 personen). Op de bovenste wilt het comunicantje een kroon. Zit ik dan goed of kan ik beter andere afmetingen nemen???
Greetz van Vera de Muis

2

Re: Topsy turvy...HELP

Lijkt me wel dat je dat redt hoor, mooie verhouding ook tussen de verschillende maten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ok dank je wel! Nu alleen nog de prijs bedenken, geen idee wat ik zou kunnen vragen???

4

Ik vind de prijs heel erg afhankelijk van het niveau waarop je werkt. Een topsy is absoluut niet makkelijk en om die mooi te presenteren vergt volgens mij wel wat oefening. Je bent nog niet zo lang op het forum maar dat wil niets zeggen over jouw werk. Je kan zelf het beste bepalen wat je aankan (en welke prijs daarbij hoort).

Groet, Jolanda

5

Ik ben nog niet zo heel lang aan bakken (een jaar ongeveer), maar ze hebben al een aantal taarten van mij gezien en waarschijnlijk zijn die toch mooi (anders zouden ze me niet vragen denk ik). Maar ik wil dit sowieso eerst een keer proef maken en dan ook 1 taart invriezen om dit te testen (normaal worden mijn taarten meteen opgegeten). Het is de eerste keer dat het een opdracht is waar voor betaald wordt maar goed, je moet ergens beginnen. Ik zal eerst eens kijken welke materialen ik nog moet aanschaffen en deze dan ook (een deel) in rekening brengen (kleuren, uitstekers). Ik moet eerlijk bekennen: ik vindt het een beetje eng. Ik droom al twee nachten over taarten;)

6

Kan het me voorstellen. Het is sowieso een spannende opdracht (40 cm ondertaart ! en dat nog topsy) en dan voor de eerste keer een betaalde opdracht.
De voorbereiding klinkt in ieder geval al goed, dat is het halve werk, toch?! Succes ermee!

Groet, Jolanda

7

Lijkt me ook spannend.
Heb je speciale bakvormen daarvoor nodig?
Of moet je de bovenkant schuin snijden?

8

Dank je wel! Ik ga in ieder geval m'n best doen en ben al twee dagen bezig met idee

9

Scheef doorsnijden van zo'n hele grote taart is niet makkelijk hoor, je moet een heel lang mes hebben! Ik heb daar een speciaal Dønermes (van die Turkse shoarma) voor gekocht ooit…
Is het een idee om de onderste taart gewoon recht te houden? Werkt ook beter met je ondersteuningsdeuveltjes, die staan dan voor je bovenste taart nog op een horizontaal oppervlak en niet op het schuine oppervlak van je eerste taart!
En dat kan toch erg mooi zijn hoor, kijk deze taart van Miekje maar eens, die ze voor Koenies verjaardag maakte:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7EN4VMXE.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

10

Oh wauw, dat is inderdaad een prachtige taart!!!
Ik zal eens met de opdrachtgevers praten.