Onderwerp: verse frambozen, botercrem en choco taart!!

hi,

ff een paar vraagjes ik moet voor t weekend 2 (kleine) taartjes maken. T worden allebei chocoladetaartjes. Ik had als vulling in gedachten botercreme met caramel saroma erdoor. En een laagje vanille botercreme met verse frambozen erdoor! Maar... moet ik die frambozen er dan gewoon doorheenmixen?? (vind ik zo zonde :lol: ) of gewoon boven op t laagje vanillecreme leggen? Ik had ook wel potten framboos zien staan op siroop, maart moet eerlijk zeggen dat ik t er nie echt smakelijk uit vind zien maar t is wel goedkoper! Doe je dan gewoon botercreme maken een beetje van die siroop erdoor en dan die frambozen en dan gewoon roeren?? Heb namelijk geen flauw idee, en ben de banketroom ook wel zat!! :D

Ik zou erg geholpen zijn met wat tips!! Of andere ideeen die niet te duur en makelijk zijn!?

Groetjes Ber

2

Re: verse frambozen, botercrem en choco taart!!

Je kan frambozen (uit pot/diepvries) pureren en dit sap gebruiken ipv water bij de botercreme. Dan heb je al meteen een smaakje. Je kan dit ook doen voor een bavarois: dus op slagroombasis ipv op boterbasis.
Als je losse frambozen gebruikt, dan leg je ze erop. Verse zijn het lekkerst en het stevigst, maar met diepvries kan dit ook wel. Wat ik soms doe, is half half.

Groet, Jolanda

Tnx, maar doe jij water bij je botercreme??? ik doe altijd 1 op 1 met poedersuiker en roomboter en evt nog een smaakje!

4

Ik gebruik altijd de mix (en daar moet water bij). Ik gebruik de botercreme alleen om af te smeren en nooit als vulling.

Groet, Jolanda