1

Onderwerp: likeur door de botercreme??

Ik maak altijd botercreme van plantaardige halvarine ivm een lactose intollerantie,nu is mijn vraag of ik hier ook iets van likeur doorheen kan doen,of dat het dan te dun word??Deze boter is natuurlijk heel anders van samenstelling dan roomboter.Iemand ervaring??

alvast bedankt!!

Re: likeur door de botercreme??

Hoi,

Ja, laatst gemaakt met disaronno of met rum, je moet er gewoon niet zo veel door doen. Ik gok het altijd een beetje, dus kijk al roerende of het niet te dun wordt.
Heel erg lekkkerrrrr!

3 Laatst bewerkt door nicole th (12-01-2009 22:06)

maar je hebt toch van die aroma's in kleine flesjes(rum, kirsh, mokka, en dergelijke... ) en daar moet je maar een paar druppels van gebruiken!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

4

Ja, maar dat is wat anders dan likeur, likeur is veeeeeeeeeeel lekkerder, maar ik zou er dan inderdaad maar 'n heel klein beetje bij doen, ik vind dat het bij roomboter al zo snel te dun wordt.

5

Ik heb esprits, dat is nog sterker dan likeur en geconcentreerder qua smaak en dus heb je er minder van nodig.
Te koop bij de Ooievaar in Amsterdam.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

En als je nou een deel van het water vervangt door likeur? Dan zit er niets teveel aan vocht in... is wel lekker hoor, met bijv. bailey's :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

vorige week heb ik Oudewaters bakkie ( het plaatselijke likeurtje van Oudewater )door de BC gedaan en was erg lekker!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

nicole th schreef:

maar je hebt toch van die aroma's in kleine flesjes(rum, kirsh, mokka, en dergelijke... ) en daar moet je maar een paar druppels van gebruiken!!!

Hoi,

Ja die gebruik ik ook wel eens, van dr. Oetker, zijn ook erg lekker en je smaak wordt er prima van.

9

Marianne schreef:

En als je nou een deel van het water vervangt door likeur? Dan zit er niets teveel aan vocht in... is wel lekker hoor, met bijv. bailey's :9

Maar als je de botercreme zo van roomboter of zoals zij doet, halvarine, dan voeg je in principe toch geen vocht toe? Tenminste ik niet, tenzij voor de smaak.

10

Neeltje schreef:
Marianne schreef:

Maar als je de botercreme zo van roomboter of zoals zij doet, halvarine, dan voeg je in principe toch geen vocht toe? Tenminste ik niet, tenzij voor de smaak.

Ze bedoelt bij de mix van de webshop :) Daarbij moet nog water.

Groetjes Laura!

11

Lautje. schreef:
Neeltje schreef:
Marianne schreef:

Ze bedoelt bij de mix van de webshop :) Daarbij moet nog water.

Dat kan ik uit haar vraagstelling niet opmaken. Ze maakt botercreme van plantaardige halvarine schrijft ze.

12

bij lactose intolerantie of koemelk allergie gebruik je plantaardige margarine met poedersuiker en niet de mix want daar zit melkeiwit en lactose in.

ik maak ook botercreme met plantaardige margarine (zelfde reden als ebby), voor de smaak doe ik er altijd een beetje vanille aroma door. Lijkt me dat je er ook wel een klein beetje likeur door heen kan doen

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl