1

Onderwerp: goedkoper alternatief taartborden???

wie weet een goedkopere oplossing voor de taartonderborden die van de 4mm.
Ik wil liever wat goedkoper gaan, want de grotere kosten al snel 5,00 in de webshop.

hoop dat iemand een goede gouden tip heeft.

groetjes, Maaike

De Zoete Keuken, liefde voor het vak, passie voor de taart!
www.dezoetekeuken.nl https://www.facebook.com/DeZoeteKeuken

2

Re: goedkoper alternatief taartborden???

Wellicht dat hier wat tips voorbij komen:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=40291

groeten, Marieke

3

Gebruik ik nooit. Een bestelling geef ik meestal mee in een doos. Of in een halve doos (dus zonder deksel) en dan cellofaan er omheen. Dan ligt de taart op een dun taartkartonnetje.
Wat ook prima is (en goedkoop) is vierkanten (bv 30 x 30) uit mdf laten zagen bij de doe-het-zelver en deze bekleden met een leuke pakpapier met daaroverheen celofaan.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

waarvoor gebruik je die borden? ik gebruik ze namelijk nooit...
gewoon de taart op een kartonnetje in een taartdoos.

5

Ik gebruik ook die mdf platen, echt ideaal en stukken goedkoper!

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

6

Nieky schreef:

Ik gebruik ook die mdf platen, echt ideaal en stukken goedkoper!

Ik dus ook. Ik laat een grote 4mm plaat van 2.44 x 1.22 m zagen in plankjes. Dus 6 van 40 cm dan meen ik 16 van 30 cm en het reststuk is 8 plankjes van 20 bij 30 cm (deze gebruikt ik voor bv boobs)

Zo heb ik 30 verschillende maatjes voor ik meen 11 euro. En in principe is het als je een kluspas van de Gamma hebt tot 10 zaagsnedes gratis zagen. Ik heb de vorige keer zelfs helemaal niets hoeven betalen voor het zagen :lol:

Deze bekleed ik met leuk kado papier van action en dan cellofaanpapier van action erover heen.
De taart op het plankje en dan leuk inpakken met cellofaanpapier.
Lint eromheen en klaar. Vaak zijn de taarten die ik voor iemand maak toch een kadootje dus dat geeft iets leuker weg dan in zo een saaie witte taartdoos.

Het is iets meer werk dan een doos maar wel leuker vindt ik zelf en omgerekend is denk ik bijna hetzelfde als wat de dozen kosten.

Groetjes Angelique

Gipsplaten zijn zelfs nog goedkoper (en kan je zelf met een stanleymes snijden)

8

bedankt voor alle info.

9

ik gebruik gewoon karton van de stevige dozen van de supermarkt,inpakken,cellofaan en klaar.die dozen liggen er toch,dus bij ieder boodschapje gaat een grote doos mee terug.kost niks en werkt prima!!

groetjes danielle

10

ik ben alleen bang dat als je de taart aansnijd je het celofaan meesnijd...of kan dat niet?

11

men doet er wel een taartkarton onder de taart en dan pas op het cellofaan :)

12

maaike schreef:

ik ben alleen bang dat als je de taart aansnijd je het celofaan meesnijd...of kan dat niet?

Ja, dat weerhoudt mij er nou ook van om het op die manier te doen :S
Ben benieuwd naar de reacties op jouw vraag...

13

wa birgitta al zegt, gewoon een taartkartonnetje eronder, die zie je niet. en dan op een mooi ingepakt groter kartonnetje leggen. zo snijd je niet in de folie!

14

nnicole1234 schreef:
maaike schreef:

Ja, dat weerhoudt mij er nou ook van om het op die manier te doen :S
Ben benieuwd naar de reacties op jouw vraag...

Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het cellofaan doorgesneden is of wordt. Dat is echt sterk spul. ok

15

Inderdaad die lage fruitdozen van de supermarkt zijn superstevig en kosten niks...
Bekleden met inpakpapier en cellofaan.

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

16

ik doe er geen taartkartonnetje onder, en moet zeggen, dat het cellofaan meestal niet scheurt als de taart wordt aangesneden

17

Ik heb laatst bij de sligro taartdoozen en kartonnetjes gekocht...
Niet in de winkel te verkrijgen maar bij de bakker "over" gekocht.
Koste geloof ik 4 cent voor een doos en 2 cent voor een taartkarton....
Geen geld toch?

18

ik gebruik ook mdf de dunste maat. superstevig is dat, ook stapeltaarten gaan er op. ik gebruik voor de taart die op het bord komt te staan geen taartkarton. ik vraag aan bekenden altijd het onderbord terug, ff nieuw papier en cellofaan er op en klaar. ik krijg hem altijd nog ingepakt en schoongemaakt terug. het cellifaan is dan altijd nog heel. dus je snijdt er niet doorheen. komt natuurlijk ook omdat de ondergrond hard is. is de ondergrond zachter bijv. karton, dan zou je er wel denk ik sneller doorheen gaan.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

19

hier hetzelfde als bij kwebbeltje.... krijg ze ook terug afgewassenhaha... het cellofaan haal ik er dan af en je kunt ze weer gebruiken....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

En hoe doe je dat met een taart van 60 bij 30? :lol:
Ook het dunste MDF?

21

Ik heb wat goedkope platte schalen gekocht (o.a. Action) en vraag (en krijg) deze weer terug. Ik maak toch alleen nog maar taarten voor familie of kennissen.

groetjes, Ageeth