1

Onderwerp: Kleuren van marsepein en fondant

Het lukt me niet om marsepein en fondant goed op kleur te krijgen. Ik heb al gelezen dat je het dan een nacht moet laten staan. Nu wil ik weten of er nog andere tips zijn om een goede duidelijke kleur te krijgen. (Ik gebruik de kleuren van Wilton.)

Veel taarten hebben heldere kleuren, wordt er veel kant en klare gekleurde marsepein en fondant door jullie gebruikt?

Groetjes Barbara

2

Re: Kleuren van marsepein en fondant

Van alles wat. Ik kleur veel zelf, de makkelijke kleuren, en de moeilijke kleuren koop in gekleurd. Dus fondant roze krijgen is heel makkelijk, rood bij witte fondant. Licht groen en licht blauw idem. Maar rood en zwart bijvoorbeeld koop ik gekleurd. Ik heb nu wel sugarflair extra red and extra black paste besteld, dus ben benieuwd hoe dat gaat.

Er zijn veel mensen die zelf kleuren heb ik gemerkt, maar voorlopig doe ik het zoals ik net zei.

3

Ik kleur alles zelf, maar rood en zwart gebruik ik zo weinig mogelijk.
Een klein bolletje krijg je prima in die kleur, als je er genoeg kleurstof in doet.
Maar voor een hele taart, moet er voor mij veel te veel doorheen.
Ook ik heb de wilton kleuren, en vind het prima gaan. Als het te licht is, meer kleurstof gebruiken.

ik kleur alles zelf ik gebruik alleen marsepein en ik gebruik americolor en dat gaat heel goed.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

5

ik gebruik wilton en dat bevalt me prima, kleur alles zelf ook rood en zwart en dat gaat prima mits je de tijd er maar voor neemt! onderling de kleuren mengen gaat ook erg goed.

6

isabel-le schreef:

ik gebruik wilton en dat bevalt me prima, kleur alles zelf ook rood en zwart en dat gaat prima mits je de tijd er maar voor neemt! onderling de kleuren mengen gaat ook erg goed.

Wat bedoel je met de tijd ervoor nemen? Heb je het dan erover dat het een nacht moet staan of dat je langer moeten kneden of misschien wel iets anders...

Groetjes Barbara

7

Een gerelateerd vraagje: ik heb maar een beetje zwarte fondant nodig. Kan ik het beste kant en klaar kopen (ik denk niet dat ik gauw weer zwart nodig heb) of toch een kleurstofje?
Monique: hoe bevalt de zwarte sugar flair? Is die lang houdbaar? De Wilton die op de website staat is tot 1,5 jaar houdbaar. Hoe is deze?

8

ik kleur ook zo goed als alles zelf, ook rood en zwart dus.
en juist als je maar een klein beetje nodig hebt zou ik een potje kleurstof kopen. want je (ik wel!) heb heel vaak een klein beetje nodig voor oogjes of zo.
kleine stukjes zijn juist makkelijk zwart of rood te maken. genoeg erin doen, poedersuiker of crisco ook goed gebruiken en lang genoeg mengen!

9

En blijft die kleurstof ook lang goed? Ik zou het zo zonde vinden als ik voor 5 euro kleurstof koop en dat ik die na 1 keer gebruiken wel weer weg kan gooien omdat ik niet zo vaak zwart nodig heb.

10

Ik heb mijn kleurstofjes nu ruim 2 jaar, gebeurt niks mee als je maar zorgt dat er geen kruimels ofzo in komen.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

Ik denk zelf dat kleurstof nog prima is na 5 jaar.
Als je het maar hygienisch gebruikt.