1

Onderwerp: Spoed Fondant Scheurt Al Bij Het Uitrollen...

ik heb verschillende kleuren doorelkaar gemengd (reeds gekleurde en dus wat oudere fondant en nieuwe witte) en kleurstof erdoor gedaan. Gemengs vanmoregn en toen was het ook al zo.

Net gekeken bij de zoekfuctie en daar stond crisco toevoegen en/of in de magnetron en goed doorrkneden. Nou alles gedaan en mijn handen doen zeer van het kneden maar het blijft scheuren. net toch uitgerold en willen bekleden maar het scherurde echt op verschillende plaatsten.

WAT MOET IK DOEN????

groet
Ester

2

Re: Spoed Fondant Scheurt Al Bij Het Uitrollen...

Als je idd de crisco en de magnetron al geprobeerd hebt zit er vrees ik nix anders op dan weggooien... :(

"Begin de dag met een dansje..."

Was bij mij net ook!
Ik heb het inderdaad met een knalrooie kop van frustratie de prullenbak in gemikt.

4

ja sh.t ik heb er maar een andere kleur op gedaan (deze was toch nog maar goed tot deze maad).

ja weggooien??

De taart is deels voor mezelf. Morgen gaan we gourmetten bij de buren met nog andere buren en wilde ik altijd al eens de draak maken. Dus is niet erg de andere kleur maar wel jammer om het te moeten weggooien..

groet
Ester

5

Hoi Esterke kan je bv. niet met stukken werken zoals het bovenste stuk door middel v/d taartvorm uitsnijden en boven op de taartleggen en dan de zijkanten een lange reep( je meet gewoon de hoogte af) en doet die er dan tegen en dan werk je met wat icing het naadje van boven weg met een mooi motiefje( als je een vierkante taart maakt weer je ook de zijnaden weg met icing)Dat moet toch lukken....voor de rest kun je toch nog van alle decoratie aanbrengen.....Hoop dat je hier wat aan hebt!!!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

6

Heb je geprobeert om er tylose door heen te mengen? Tylose maakt de massa meer elastisch.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no