1

Onderwerp: snijschema van wilton, uitleg gevraagd.

Hier zag ik een snijschema van wilton.http://translate.google.com/translate?hl=nl&u=http://www.wilton.com/wedding/cakeinfo/cuttingguide.cfm&prev=/search%3Fq%3Dwilton%26hl%3Dnl
Nu heb ik een 30 cm taart.
30 cm is 12 inch.
Als ik daarbij kijk, zou ik dan 54 stukjes eruit halen.
Maar dat kan toch nooit, of snap ik hem nu niet goed.
Dus ik dacht al, misschien is het diameter, dan is het dus 6 inch.
Maar die staat er niet eens bij, en 30 cm. lijkt me nu niet te klein voor een schema.
Help, hoe ga ik die snijden?
Liefst in Nederlandse uitleg, die engelse sites vind ik vrij lastig te lezen.
Alvast bedankt.

Re: snijschema van wilton, uitleg gevraagd.

ze gaan volgens mij uit van cake en wij van taart... als je cake hebt kun je daar natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer stukjes uit halen!!!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Aha, dan snap ik het.
Maar is er dan ook een schema voor taart van 30 cm?

hmmmzzz... kweenie.... Misschien moet je t anders even zelf tekenen?????

hahaha

kijk hier eens: http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … guides.cfm

Als  bij mij een taart opgehaald wordt, doe ik er bij een grote of een stapeltaart altijd een snij-advies bij, dus hoe ze hem aan kunnen snijden en dan met een van die plaatjes van die site, zodat ze niet van die labge dunne taartpunten gaan snijden!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door witje75 (08-01-2009 09:34)

tipseytaartje schreef:

hmmmzzz... kweenie.... Misschien moet je t anders even zelf tekenen?????

hahaha

kijk hier eens: http://www.bakedecoratecelebrate.com/te … guides.cfm

Als  bij mij een taart opgehaald wordt, doe ik er bij een grote of een stapeltaart altijd een snij-advies bij, dus hoe ze hem aan kunnen snijden en dan met een van die plaatjes van die site, zodat ze niet van die labge dunne taartpunten gaan snijden!

Volgens mij is dit precies hetzelfde plaatje.
Hieruit begrijp ik dat ik vanaf de rand 2 inch, dus 5 cm een circel maak, dan nog 1 van 5 cm, dan hou ik in het midden 7,5 cm over.
In hoeveel stukjes snij je die dan? want in dat schema begrijp ik 3,75 cm dik.
Dus krijg je stukjes van 5 X3,75.
Mijn engels is vrij slecht, dus graag even laten horen of dit klopt.
Is dit niet erg kleine stukjes?
En die stukjes zijn natuurlijk niet vierkant, moet ik dan bij de kleinste zijde 3,75 doen of juist aan de grootste zijde?
Ach nee, lijkt me niet, wordt het nog kleiner.
Wie weet hoeveel stukjes ik er per rondje uit kan halen, om toch leuke stukjes te krijgen?

6

tipseytaartje schreef:

Als  bij mij een taart opgehaald wordt, doe ik er bij een grote of een stapeltaart altijd een snij-advies bij, dus hoe ze hem aan kunnen snijden

En die zoek ik dus, niet het plaatje, maar het snijadvies.

7

Als je nou een papieren cirkel uitknipt van 30 cm en daarop gaat tekenen.....? Volgens mij moet je er dan wel uit komen..

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Volgens mij zijn de amerikaanse taarten zoveel zwaarder qua vulling en bekleding en is het inderdaad cake en geen biscuit, dat er veel kleinere stukjes van gesneden worden omdat het zo machtig is. Daarom gaat dat snijschema ook uit van kleinere stukjes. Kijk eens op de site van www.felicitaartjes.nl onder schema's, daar staat van een heleboel afmetingen taarten hoeveel mix, vulling, bekleding je nodig hebt en voor hoeveel personen de taart is.

Groetjes, Tessa

9

Nou, ik heb geprobeerd er 1 te tekenen. Maar lastig zeg.
Nu heb ik dus die 30 cm in vieren gedeeld, dus 7,5 cm van de kant maak ik dan een ring. Zo krijg ik dan 2 ringen. De middelste teken ik in 8 stukjes, de buitenste in 16 stukjes.
Toch vraag ik me af welk stukje nu groter is, de middelste of de buitenste?
En of ik de ring toch iets moet verplaatsen.
Als iemand al zo'n schema heeft, zou ik het heel fijn vinden als je die naar me zou willen mailen.

10 Laatst bewerkt door Carin (09-01-2009 22:52)

30 cm rond is bij mij voor 32 personen. Ik werk overigens wel met taarten van zo'n 9 of 10 cm hoog.
Teken een ontbijtbordje in het midden en meet de omtrek van je taart op, verdeel dat laatste in mooie "plakjes" van bv 5 cm breed. Het ontbijtbordje verdeel je in punten.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

oke, dus 24 stukjes kunnen er heel makkelijk uit.
Bedankt!

12

Mijn snij schema:

15 cm rond minimaal 8 personen in 8 puntjes,

20 cm rond minimaal 12 presonen, in 12 puntjes,

25 cm rond minimaal 20 personen, midedengedaalte in 8 repen en de zijkanten in 2x6 puntjes,

30 cm rond minimaal 30 personen, middengedeelte in 18 (2x9) rechte stukken en dan de zijkanten verdelen in 2 x 6 puntjes

Snap je?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.