1

Onderwerp: Help 30x30 bakvorm

Ik heb net voor het eerst m'n 30x30 bakblik gebruikt, maar hij is niet echt hoog geworden. Ik heb er 12 eieren, 792 gr biscuitmix (webshop) en 80 ml water ingedaan...

Iemand ervaring met deze vorm en tips om hem hoger te krijgen. het is voor de eerste opdracht dus wil liever de hele vorm vol hebben ipv op 5 cm uitkomen :(
Heb het idee dat het eigenlijk gewoon niet goed gerezen is, want hij zat volgens mij met mix al op zo'n 5 cm... wat kan er mis gegaan zijn?

Hopelijk kan iemand helpen....

2

Re: Help 30x30 bakvorm

Hmm, qua hoeveelheden zou het toch gelukt moeten zijn. Hoe warm heb je gebakken en ook oplopend?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ik bak met Moskovisch mix en bak ze 175 graden 35 tot 40 minuten
Gaat altijd goed

Misschien iets fout met de eieren?

4

Heb nu versie 2.0 in de mixer staan.... 1 ei extra.
En was m'n heating core net vergeten, hopelijk helpt dat nog iets.

Helaas kan mijn oven niet oplopend :( Dus bak ik op 180 graden anders is het 160 en m'n ervaring is dat mijn oven stiekem niet echt 160/180 is maar volgens mij wat lager (gezien het feit dat alles altijd langer moet dan de beschrijving...)....  Had hem er nu zo'n 40-45 minuten in en dat was net genoeg, daarvoor was hij echt nog nat.

Later als ik groot ben en een eigen mooie keuken uit ga zoeken *mijmert verder over hele grote oven en kookeiland en koken op gas ipv een gaar elektrisch plaatje enzo*

Hopelijk wordt dit beter want ik heb vrees ik net wel/niet genoeg mix voor nog een... dus deze moet wel lukken anders kom ik morgen in tijdsnood... Moet ook nog cupcakejes bakken en alles vullen, afsmeren en bekleden en laatste deel versiering doen.

Duimen jullie voor me ;).... Iemand nog lats-minute tips!?

5

ik duim met je mee :thumb:  :)

6

en? gelukt???

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

7

:( :(
Hij is hoger maar 1 hoek is lager gebleven... en keihard terwijl de rest goed is. Dit heb ik echt nog nooit gehad.

Zit te twijfelen om nog een keer te bakken of het maar zo te laten en het met bc bij te werken oid.

Wat een pech... zit stiekem best een beetje in de stress hierdoor. Wil toch dat het goed is als het voor anderen is.... helemaal nu het de eerste keer is.

Mijn oven is gewoon een raar ding.... is toch niet goed als 1 van de 4 hoeken neuwelijks opkomt en harder wordt :s

8 Laatst bewerkt door Sixy (08-01-2009 19:31)

Nee idd wat raar zeg !!
En nu? ga je het nog 1x proberen?

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van

9

Dat ga ik niet redden.. Dus maar proberen met bc bij te werken. En heel misschien nog ergens morgen ochtend...

10

Als je hoge kapsels wilt kun je het beste aflopend bakken, dus niet oplopend, mist je oven dat kan natuurlijk.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Ik heb ook altijd 1 lage hoek hoor als ik een vierkant bakblik gebruik van 25 x 30 cm, heel raar, weet niet waar dit aan ligt, maar wel balen.

12

Heel veel succes joh !! Balen zo hoor

13 Laatst bewerkt door Lady_Sharon (10-01-2009 10:29)

Als je de vorm vult het beslag naar alle hoeken drukken. Goed oppassen dat de vorm helemaar recht staat.

Heb van mijn schoonmoeder een recept gekregen voor biscuit die ik sinds dien altijd gebruikt hebt omdat ie nooit mislukt en heel gelijk wordt.

voor een 30x30 vorm

12 eieren
9 dl suiker
20 minuten met de mixer mixen

9 dl bloem
4,5 tl bakpoeder
zeven en bij het eimengsel voegen

tot slot 300 ml kokend water toevoegen

180 graden midden in de oven ongeveer 35 minuten.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

14

Bedankt voor al jullie reacties.
Vandaag bij daglicht ben ik maar gewoon gaan vullen en afsmeren en het valt gelukkig allemaal reuze mee.
Dus niet opnieuw gaan bakken meer, gelukkig. Wel nog even de cupcakejes gebakken (op verzoek met muffinmix) dus die hebben een fijn bol bovenkantje... dat wordt hakken voor het decoreren. Ze ruiken wel echt heeerrrllijk!!

15

Lady_Sharon schreef:

Als je de vorm vult het beslag naar alle hoeken drukken. Goed oppassen dat de vorm helemaar recht staat.

Heb van mijn schoonmoeder een recept gekregen voor biscuit die ik sinds dien altijd gebruikt hebt omdat ie nooit mislukt en heel gelijk wordt.

voor een 30x30 vorm

12 egg
9 dl suiker
20 minuten met de mixer mixen

9 dl bloem
4,5 tl bakpoeder
zeven en bij het eimengsel voegen

tot slot 300 ml kokend water toevoegen

180 graden midden in de oven ongeveer 35 minuten.

Heb je hier misschien ook de verhouding vor vor een 25x25 taartje?

16

Haha zie dat ik Noorse woord voor eieren schreef oeps.
recept was trouwens voor een 35 x 35 geloof dat ik niet helemaal wakker ben hihi.

Basis recept is (voor een 25 cm taart vorm)

4 eieren
3 dl suiker
3 dl bloem
1 1/2 tl bakpoeder
100 ml water

Verhoudingen zijn best wel moeilijk. Ene vorm is hoger dan de andere. Met dit recept moet je de vorm 2/3 vullen. Maak altijd liever teveel dan te weinig beslag.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

17

Thx !!