1

Onderwerp: lettertappits....grrrrr....lukke niet...

Van de sint van die leuke lettertappits gekregen. Hoofdletters en kleine letters. Ja, sint kan zelfs op de webshop bestellen!
Maar ik krijg het echt niet voor mekaar! De letters zijn veel te dun en ielig om ze er mooi uit tekrijgen... Ze komen er als ze er al uitkomen echt lelijk uit! Hebben jullie tips? Ik hoop niet dat het een foute investering is geweest....

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

2

Re: lettertappits....grrrrr....lukke niet...

Typ eens het woord tappits in in de zoekfunctie en je hebt een avond 'leesvoer' ;)!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

En ze hebben een flinke gebruiksaanwijzing, je moet een beetje proberen wat voor jou het beste werkt

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hoi, ik snap je frustratie, ik had exact hetzelfde. Vond toen een how to do op de site van  .tartacadabra.nl over lettertappits en ik moet zeggen dat was een opluchting, eindelijk goede letters. Ik wist niet of ik een link mocht maken en of dat zou lukken, dus je moet even de site bezoeken en dan naar de howtodo's, succes ermee, groet Svin

Ik had hetzelfde probleem....wat ik nu doe is een stukje huishoudfolie over de marsepein leggen en dan pas de tappits gebruiken. Je drukt zo dus het relief in de marsepein en kunt dit zo uitsnijden. Ideaal. Ik kreeg eerder de marsepein niet uit de tappits en er is er zelfs 1 doormidden gebroken :-(

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

6 Laatst bewerkt door Tineke1967 (24-12-2008 11:40)

Misschien is dit een tip, tylose aan je marsepein toevoegen, het lukte mij prima, heb ze voor het eerst gebruikt. Tylose heeft wel een inwerktijd nodig.

7

Piece of Cake schreef:

Ik had hetzelfde probleem....wat ik nu doe is een stukje huishoudfolie over de marsepein leggen en dan pas de tappits gebruiken. Je drukt zo dus het relief in de marsepein en kunt dit zo uitsnijden. Ideaal. Ik kreeg eerder de marsepein niet uit de tappits en er is er zelfs 1 doormidden gebroken :-(

Ik doe het ook zo, maar hoef ze niet eens uit te snijden, gewoon goed doorduwen tot aan de ondergrond, even wiebelen dat hij los komt, en je kan 'm zo oppakken met een mesje ofzo.. Werkt hier erg goed!

Marsepein goed dun uitrollen is heel beangrijk.

Ik laat zelf het lapje marsepein/mmf dan nog even liggen zodat het een beetje "indroogt".

Dan heb ik de beste resultaten met de lettertappits

Succes

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

9

ik doe ze de fondant nog ff door de pasta machine op stand 2 voor mooie dunne letters die zo uit de tappits gaan, want hoe dun is dun? bij mij is dit dus dun genoeg ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10 Laatst bewerkt door Bommeltje (27-12-2008 13:33)

koekenbakker schreef:

Marsepein goed dun uitrollen is heel beangrijk.

Ik laat zelf het lapje marsepein/mmf dan nog even liggen zodat het een beetje "indroogt".

Dan heb ik de beste resultaten met de lettertappits

Succes

Groetjes, Mireille

Yep zo werkte het bij mij ook het beste..

Eerst tylose er doorheen.. dan het 'lapje' op laten drogen

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Ik bepoeder de tappits met poedersuiker wat ik er ook weer uitklop. Een heel dun filmlaagje blijft dan in de tappits. De fondant/marsepein inderdaad heel dun uitrollen en de letters komen er na een zacht tikje uit. Ik had in het begin ook heel wat ellende met de tappits maar kreeg hier wat tips en het gaat perfect.

Groetjes Fatima

Ooh ik twijfel zo of ik ze ga bestellen.
De letters zijn zo mooi, maar als ik dit dan allemaal weer lees hahaha.

Verander wat je niet kunt accepteren, en accepteer wat je niet kunt veranderen!

13

ik had hetzelfde probleem, maar Tylose is de uitkomst!!

taart taart en nog eens.....taart!

14

Bedankt voor alle reacties, ik ga het binnenkort eerst eens met poedersuiker proberen en ook eens met tylose. Jullie horen nog hoe het gegaan is.

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

15 Laatst bewerkt door Jammeke (09-01-2009 16:53)

Hihi, dacht al dat het aan mij lag omdat ik een beginneling ben, maar zo te lezen ben ik niet de enige die hier problemen mee heeft.  Zal die how-to eens dringend lezen en mijn potje tylose bovenhalen... (tappits ook gekregen van zo'n moderne sint die via een webshop kan bestellen :-)) )

Groetjes,
Myriam

Groetjes, Myriam

16

Vind het zelf ook lastig, maar bij mij werkt het het best met flowerpaste.
Die kan je heel dun uitrollen.

17

Gister een heleboel cijfers en letters van het funky type getappitst (nieuw woord?).. Maar ik heb ze er vanbovenaf uitgeduwd met een heel dun penseel. Het stukje wat nog bleef zitten kon ik met het zelfde penseeltje onder het fondant zo uit vegen. Ging echt super makkelijk en ze waren heel mooi en snel!

Enjoy!

18

zo doe ik het ook ongeveer. Ik gebruik een spelt om ze eruit te krijgen. Aan de zijkant tegen de tappit duwen langs alle kanten waar een opening is en dan even zachtjes tikken op de tafel en ze komen er zo uit.

19 Laatst bewerkt door Carin (09-01-2009 22:44)

Tylose door de marsepein, dun uitrollen en dun insmeren met crisco. De tappit erin duwen en flink over je aanrecht wrijven. Dan -in tegenstelling tot wat je zou denken- met je vinger de letter glad strijken ín de tappit.
Vervolgens tik je 'm er z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

20

dit had ik allemaal toch wat eerder moeten lezen... bedankt voor alle tips, ik ga er zeker aan denken, bij de volgende keer.

Groetjes, Dorothea.

21

Ik had er ook steeds moeite mee, maar dun uitrollen is echt een must!
En ik heb laatst mijn tappits met crisco ingesmeerd en dan in combi met superdun uitrollen werkt geweldig :Y
Ik deed het ook eerst met een plastic zakje ertussen maar dat lukt toch altijd lang niet zo goed en soms werden de letters er ook lelijk van!

Grappig hoe ieder hier zijn eigen maniertjes dan heeft!